Renault Clio: inhouden motor clio 2 1.2 16v

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200 cc

hallo iedereen , ik heb een clio 2 fase 2 1200 met 75 pk 4 cilinder

nu enkele maanden gelden begon de auto raar te doen .

de auto trekt bijna niet meer op en zijn topsnelheid is serieus vermindert; Als ik op de autobaan rijd , en er is een lichte helling en ik rij 120 dan zakt hij langzaam aan neer de 110 ookal geef ik plankgas .... ook heb ik gezien dat ze een soort olie ? aan de bovenkant van de boegies zit ( waar de kabels van de bobine toekomen )
en ook in de luchtfilter spons zit een beetje olie

iemand ervaring met het probleem of enig idee wat de oorzaak is ?

mvg

tomcools

Geplaatst door tomcools (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je de auto al eens laten uitlezen?
Klepspeling?
Timing distributie?

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Wanneer heeft de auto zijn laatste beurt gehad?

tomcools (0), 12 jaar geleden

neen ik heb de auto nog niet laten uitlezen , en de auto heeft een maand en half geleden zijn onderhoud gehad , heb ik zelf gedaan

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Je zou in elk geval al de bougies schoon kunnen maken incl. de ruimte eromheen en de bougiedoppen.
Ook zou je kunnen nakijken waar die smurrie vandaan komt en of de auto zonder die smurrie op de bougies beter rijdt.

Heeft de auto soms een tijdje een rammelende uitlaat gehad? Dan zouden de achterste dempers wel eens deels verstopt kunnen zijn met stukken katalysator.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Ik heb ook een 1.2 (2003) met hetzelfde blok erin en pas vergelijkbare problemen gehad.

Ten eerste: Hoeveel olie heb je er in gedaan? Als de olie volledig is afgetapt gaat er bij de 1.2 vier liter in. Gooi je er te veel in komt de olie er via de carterontluchting (als je mazzel hebt) weer uit en komt dan in het luchtinlaattraject terecht. Daardoor vervuilt je filter en het gasklephuis. Bij de 1.2 is het gasklephuis lastig om bij te komen maar die een keer schoonmaken kan veel helpen.
Dan: Ook even goed kijken naar de bougies inderdaad. Die zouden 60.000 kilometer mee moeten gaan maar er zitten ook wel eens mindere tussen die het eerder begeven. Als de bougieschacht vol gestaan heeft met water of olie kan de dop van de bougiekabel beschadigd zijn waardoor de vonk niet bij de bougie komt maar overslaat op de bougieschacht. Wanneer dat gebeurd gaat als het goed is de motor erg stotteren (op 3 poten lopen) en zal het luchtverontreinigingslampje (oranje motorsymbooltje) gaan knipperen. Je kan om daar achter te komen de dop met isolatietape omwikkelen, rijdt de auto dan beter moet je kabels incl. bobine (dat is bij de 1.2 één geheel) vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.