Renault Scenic: BDP sensor gemodificeerde of origineel?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Heb voor de 2e maal het probleem met mijn BDP sensor.De auto is inmiddels bijna 6 jaar in bezit en de eerste vervanging was toen ik hem net 1 maand had (garantie)
Nu heb ik weer de zelfde symptomen , af en toe niet aan willen slaan, en hoor bij de garage dat de nieuwe sensoren gemodificeerd zijn.
Je moet dan alleen de bedrading aanpassen omdat de stekker niet past.
Heeft het veel zin om een gemodificeerde aan te schaffen of koop ik gewoon dezelfde die er origineel op zit?

niek8145

Geplaatst door niek8145 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

karel123 (0) PRO, 12 jaar geleden

als je de gemodicifeeerde pakt dus met draadje en sensor dan sliut je in ieder geval een slecht stekkercontact uit dus ik zou de gemodicifeerde kiezen succes

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

En als ie niet start heb je twee draden gewisseld. Er staat me iets bij dat bij de nieuwe stekker de draden anders zijn.

kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden

Moeten inderdaad net andersom ben er zelf ook een keer met mijn eigen auto het bos mee ingestuurd.
Wel solderen en met krimpkous afisoleren.

karel123 (0) PRO, 12 jaar geleden

kan niet verkeerd het stekkertje kan er maar op een manier in. de draadkleur is wel anders

kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden

Stekker kan inderdaad op 1 manier maar dan ligt het eraan hoe oud de auto is en kun je de draadjes wel verkeerd om aansluiten als je kleuren volgt.
Maar daar ben je gauw genoeg achter, hij loopt maar op 1 manier.

niek8145 (0), 12 jaar geleden

Heren bedankt voor de info, heb vandaag een nieuwe (gemodificeerde) sensor + stekker gemonteerd.
De originele is zowel bij dealer als automat. zaak niet meer te krijgen.
Dus oude stekker er af geknipt en nieuwe gemonteerd.
De kleuren zijn inderdaad anders van de bedrading oud bruin is nieuw beige, en oud groen is nieuw roze.Wat belangrijk is dat op beide stekkers een A en B staat en die moeten overeen komen.
In 1 keer de goede aan elkaar gesoldeerd (met sleeves)en starten lopen.
Nogmaals dank en tot een volgende keer.

kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden

Kun je er weer 6 jaar tegenaan ?

niek8145 (0), 12 jaar geleden

Weet niet of ik hem zo lang houd! Carrosserie en km stand 127.000 zijn nog prima, distributie moet dit jaar weer gedaan worden.(2x5 jaar)
Vind persoonlijk Renault nogal storings gevoelig, ook bobines heb ik regelmatig vervangen en nog meer gekke dingen zoals gebroken schokbrekers etc.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.