Renault Grand Scenic: handrem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Vorige week de achterste remblokken laten vervangen. Wanneer ik nu het rempedaal indruk wanneer de motor af staat, hoor ik de automatische parkeerrem aantrekken.

Auto geeft wel aan dat de rem reeds is aangetrokken. Het lijkt precies of de parkeerrem nog extra wordt bijgetrokken wanneer ik op de rem druk.

Heeft dit iets met de afstelling van de parkeerrem te maken?

gverbiest

Geplaatst door gverbiest (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Afstelling is automatisch.
Kan zijn dat je een rand op de schijf hebt en de blokken eerst moeten inslijten op de rand.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Moet dan wel een flinke rand zijn. Een goeie monteur zou in zo'n geval de nieuwe blokjes een klein beetje afgeschuind hebben voor het plaatsen.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan ik van hier uit niet beoordelen het is een suggestie.

Beve (0), 12 jaar geleden

Er staat mij iets bij dat ik in mijn instructieboekje heb gelezen dat je de handrem extra aan kunt laten trekken voor bijvoorbeeld het parkeren op steile hellingen of in de bergen. Mogelijk dat je dat door het op de voetrem trappen hebt gedaan. Zou je boekje eens op na moeten lezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.