Renault Laguna: niet starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: g9t 703

Na een revisie van de motor wil deze niet meer aanslaan.
toerentalsensor al vervangen op de krukas maar er blijft steeds dezelfde foutcode terugkeren nml P0341 dit is nokkenassensor buiten bereik.
Ik heb de distributie afgesteld met het speciale gereedschap dus dit is zeker goed.
is het mogelijk dat de tandwielen ook in een bepaalde positie moeten staan ?

jan dhooge

Geplaatst door jan dhooge (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

asx (0) PRO, 12 jaar geleden

staat de brandstofpomp goed (cilinderherkenning)
bij deze motorcode weet ik het niet maar bij de meeste renaults moet krukas en nokkenas met spaciaal gereedschap goedgezet worden en de pomp met streepjes op de riem zodat het nokje achter het tandwiel voor de sencor staat

jan dhooge (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb ondertussen ontdekt dat de tandwielen achter de d-riem niet goed staan waardoor inderdaad de afstellingsnok op de injectiepomp niet goed staat waardoor de synchronisatie tss krukas en injectoren niet kon plaatsvinden. Ik heb de renault dealer een tekening gevraagd van deze afstelling zodat ik deze kan goed zetten en het probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn. Werk voor morgen. Toch bedankt Adrie

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Controleer eens je bdp sensor deze staat in verbinding met je nokkenassensor.

jan dhooge (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze heb ik gewisseld zonder resultaat.
Kan ondertussen bij renault niemand vinden die mij kan zeggen hoe het tandwiel van de hogedrukpomp juist moet staan en ze vinden ook geen informatie via de renault website. Lang leve het werkplaatshandboek

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Staat de krukas niet 180 graden verdraait tov het pomptandwiel.
Want wanneer je de timing op tijd zet moet via het gat van de nokkenassensor een nokje/blokje zien op het tandwielpomp..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.