Renault Megane: Slaat af en laag stationair toerental

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hoi iedereen,

Na het los koppelen van de accu om deze op te laden(koude weer en een tijdje stil gestaan) heb ik de volgende probleem.
De auto draait moeizaam (zowel koud als warm) stationair. Het toerental schommelt tegen de 500 omw/min aan. Ook slaat hij af wanneer er de koppeling ingetrapt wordt.
Een jaar geleden had ik de zelfde probleem, en toen is de computer gereset bij de garage, is het resetten iets dat ik zelf ook kan?

Bij voorbaat dank Dimitris

DimiOrla

Geplaatst door DimiOrla (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

limbra (470), 12 jaar geleden

ik denk niet dat dit probleem veroorzaakt is na het loskoppelen van je accu.

Vacuumlek , defecte map sensor of vervuilde stappenmotor is het eerste waar ik aan denk.

Vacuumlek kun je controleren door met remmenreiniger rond het inlaat spruitstuk te spuiten (met draaiende motor) , veranderd het toerental
dan is er een vaccuum lek , vacuum slangetjes ook op scheurtjes controleren .

stappen motor reinigen:
de stappen motor zit tegen het gasklephuis vast met 2 schroeven, (tussen schutbord en gasklephuis en is rond van vorm met een stekker er op,)
Deze kun je losmaken en er uit halen , let er op dat de rubber afdichtings ring er niet afvalt.
Stiftje Reinigen met remmen reiniger en daarna ff inspuiten met wd40 . ook het gat waar hij gemonteerd zit ff reinigen.
daarna weer monteren (vast is vast) .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.