Fiat Ducato: egr probleeem

Brandstof: Diesel, Motorcode: 3 liter

hey,

Kan me iemand vertellen waar ik bij het nieuwe model de egr klep ergens kan vinden en is deze eenvoudig zelf te vervangen?

vriendelijke groet,

Hugo

hugo34

Geplaatst door hugo34 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

rkl (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo hugo

de egr klep zit op het einde van de koeler gemonteerd.
en of deze eenvoudig is te vervangen het is te doen het is alleen wat schroefwerk en je moet even wat koelwater opvangen.

hugo34 (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de reactie,

in de garage zouden ze me tussen 2 en 3 uur werk aanrekenen dus een beetje overdreven denk ik dan?

zou het kunnen dat deze klep 400 euro zou kosten?
en is het normaal dat deze nu voor de derde keer vervangen moet worden op ongeveer een 250000km?
vorige keren waren onder waarborg.

rkl (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo hugo

als je het zelf doet is het altijd goedkoper maar ja als een garage er mee bezig is ben je zo wat tijd kwijt vooral als je moet diagnose stellen.
met andere woorden een uurtje is zo voorbij.

maar weet je ook wat het probleem is?? kan ook wezen dat de klep sterk vervuild is en alleen reinigen voldoende is.

hugo34 (0), 12 jaar geleden

luchtsysteem is volledig behandeld met een product dat 2uur moest vernevelen bij draaiende motor kost 190 euro was toen 1 week beter.

problemen zijn hoog verbruik ongeveer 15L/100km bij autosnelwegritten in zesde versnelling normale snelheden +/-100km/u.
roken bij optrekken zowel koude als warme motor een donkere kleur.
onregelmatigdraaien stationair toerental hoorbaar maar niet zichtbaar op toerenteller
soms vermogenverlies tot het schokkerige toe.

hugo34 (0), 11 jaar geleden

probleem is nooit opgelost geraakt en wagen verkocht

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Beetje jammer. Ik vermoed namelijk eerder een update aan het motormanagement, een nieuwe gasklep en misschien een defecte verstuiver.
De EGR klep zelf gaat zelden defect bij deze motoren.

hugo34 (0), 11 jaar geleden

tja,na 3 van deze kleppen en het niet opgelost geraken van andere probleemgevallen,dan moet je een keuze maken.

ik had terug ongeveer 2500 euro aan herstelkosten en wetende dat ik al een kleine 8000 euro hab uitgegeven aan dit voertuig en dan een importeur die alles normaal acht en geen enkelle toegeving wil doen,
ook niet hetgene dat al vanaf de levering speelde en steeds terug kwam.

het laatste voorstel was 1% extra korting op een nieuw voertuig uit voorraad.te bestellen binnen de maand.
maar konden wel het oude voertuig niet overnemen.

voor mij is fiat.......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.