Renault Grand Scenic: Welke oli 5w30 of 10w40

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Grand senic
bj okt 2006
model 2006/2009
1.6 16v
lpg


hallo beste kenners
kunnen jullie mij goed adviseren /uitleggen

welke oli is voor mij het beste ik rij 1000 km per week woon werk verkeer helft 80 km en de helft 120 km
5w30 of 10w40 ????

oude garage deed 10w40 waar de auto vandaan komt/kwam
Mijn garage doet er 5w30 in ???

wat is beter
en wie kan mij dat uit leggen

Met vriendelijke groet
Henry.Hofstede

heho75

Geplaatst door heho75 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Maakt allemaal niet zo veel uit. Beide is goed. Optijd verversen is het belangrijkste en er is nog nooit een motor stuk gelopen i.v.m. een andere viscositeit van de olie, wel op te weinig olie.
De 10W40 is een halfsyntheet, meestal een stuk goedkoper en bij 15000 km. verversen een uitstekende olie. Gaat geen enkele motor van stuk.
Renault echter stelt de interval vaak op 30000 km. Persoonlijk vind ik dat te lang maar als reclame-item natuurlijk prachtig.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

5w30 heeft bij lagere temperatuur sneller een smerende werking dan 10w40. Voor Renault kan inderdaad beide probleemloos gebruikt worden.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Wij gebruiken bij alle motoren 5W40 half syntetische olie behalve bij motoren met roetfilter die krijgen 5W30 vol syntheet.

nihuni00 (0), 12 jaar geleden

Hoi, er schijnt in mijn auto, grand scenic 1.9 dci zonder roetfilter 5W40 in te moeten. Dit is echter een vol syntheet. Vandaar mijn vraag van enkele weken geleden of het erg was als er 10W40 half syntheet in zit. Ben dus verbaast dat Ramjod een halfsyntheet gebruikt. Mijn garage heeft er iets dikkere olie in gedaan omdat er steeds olie blijft komen uit een hoekje van het kleppendeksel, ondanks dat er een extra vloeibare pakking is tussen gedaan.Zie nog steeds een oliespoortje. Gr. Rien.

heho75 (0), 12 jaar geleden

dank voor jullie reactie`s

het is mij duidelijk dat het niet uitmaakt wat voor olie er gebruikt moet worden

raar om dat er zoveel soorten er zijn en die verse motoren en brand stoffen

ik ga voor vedere informatie even veder zoeken

met vriendelijke dank

uit komst ga ik hier nog vermelden

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Een olielekkage heeft niets te maken met wat voor een olie men gebruikt.
Is natuurlijk ook een kwestie van prijskaartje wat men aan de klant moet doorberekenen.
Half syntheet is goedkoper dan vol syntheet .
En zullen niet veel verschillen in kwaliteit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.