Honda Civic: schakelen gaat moeilijk in 1ste en 2de versnelling (civic)

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8v tec 140 pk

hallo
mijn vriendin heeft haar civic niet zo lang geleden gekocht hij is 2de hands dus geen garantie en zij heeft het moeilijuk om te schakelen in 1ste en soms gaat 2de ook moeilijk
ik heb geonformeerd bij honda ze zeggen da het meer is je moet harder duwen en er is niks mis mee!? heb zelf gereden en het is echt moeilijk met momenten en ik krijg hem er niet in na een paar keer de koppeling in te drukken gaat hij in mijn vriendin wordt er zenuwachtig van als er dan andere bestuurders geen geduld hebben en beginnen te claxoneren.
het is een vrij vervelende situatie die wagen heeft 40 000km op de teller is er iemand die mij kan helpen
mvg
Laurent

laurent69

Geplaatst door laurent69 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

HCH-CH (0), 12 jaar geleden

Als je ingeschakeld bent, hoe grijpt de koppeling dan aan? Zit het punt diep of juist niet? Als het diep zit controleer dan allereerst het niveau in het kleine koppelingsreservoir. Eventueel bijvullen met DOT 3 of 4 remolie. Diverse keren helemaal intrappen en loslaten. Veranderd er iets aan hoe het pedaal aanvoelt. Voelt het pedaal zacht, dan met het nippeltje op de koppelingscilindertje het geheel ontluchten. Als laatste aan de koppeling kun je nog proberen of je de arm (die het koppelingshuis in verdwijnt) bij geheel ingetrapt pedaal, met een stevig stuk metaal (koevoet, bandenlichter oid) nog verder kan bewegen. Als dat kan, dan tevens proberen of het inschakelen dan makkelijker gaat.
Heeft het bovenstaande niet geholpen, dan heb je misschien speling op de selectie-kabels (die van de pook naar de versnellingsbak, maar om dat te kunnen controleren, zal heel wat meer moeite kosten.
ch

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij heeft Honda drie jaar garantie welke bij verkoop over gaat op de nieuwe eigenaar. Dus is hij van na 02-02-2012 dan zit er nog garantie op.
Bij het inschakelen van de 1e versnelling is er altijd een kans dat in de bak de tanden van de synchromesch toevallig tegenover elkaar staan.Schakelen is dan niet mogelijk.Koppeling op laten komen en weer intrappen is over het algemeen de oplossing.Wat ook vaak helpt is om eerst de pook "tegen" de twee te zetten en dan naar één.Hetzelde kan je trouwens ook met het inschakelen van de achteruit hebben. Ook dan koppeling op en weer intrappen en opnieuw proberen. Veel auto's kennen dit probleem. De één soms meer dan de ander.
Probeer het maar eens.
Vutter

laurent69 (0), 12 jaar geleden

hallo heren sorry da ik nu pas antwoord ben voor mijn werk naar buitenland en had geen internet ik heb voor het vertrekken gebeld naar de honda garage en ze hebben gezegd da ze de wagen onder garantie nemen mijn vriendin is ermee ondertussen geweest en geven toch toe dat het niet normaal is ze hebben gezegd da ze 2 onderdelen hebben besteld mijn vriendin weet niet welk mijn ze ging informeren als ze de wagen binnen doet zodat ik het ook aan jullie kan laten weten.
Vutter merci om dat te melden over die garantie want de garage zelf hebben er niks over gezegd toen ik er was om te informeren de eerste keer
ik hou jullie meer op de hoogte
mvg
Laurent

laurent69 (0), 11 jaar geleden

hallo heren ben er mee naar de honda garage geweest ze hebben hem aangenomen in garantie :-) en blijkbaar was de syngronisatiering van 1 en 2de versnelling beschadigd en ook de tandwielen het is nu hersteld en heb mijn vriendin niet meer horen klagen dus probleem opgelost:-)
groetjes en merci voor jullie aandacht heren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.