Renault Megane: 3 piepjes na inschakelen centrale deurvergrendeling, is dit norm

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6e

Hallo,
Sinds enkele dagen hoor ik, na het inschakelen van de centrale deurvergrendeling, 3 korte piepjes. Voorheen waren die er nooit. Onlangs is de accu verwijderd geweest om de paravan eens goed schoon te maken. Ik vermoed dat het met elkaar te maken heeft.
In de handleiding kan ik er niets over vinden, op dit forum wordt gezegd dat het met het automatisch op slot schieten van de deuren te maken zou hebben. Maar de genoemde oplossing, de afstandsbediening ca 5 seconden ingedrukt houden, werkt niet.
Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik hoor ze eigenlijk liever niet.
Weet iemand wat het is, of het kwaad kan, en hoe het weer uitgeschakeld kan worden?

Alvast bedankt,
Frank

fmulders

Geplaatst door fmulders (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Bedien even je kinderslot beveiliging in je linker portier.
Dan moet het opgelost zijn.

fmulders (0), 12 jaar geleden

Hallo Ramjod,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga morgen meteen even kijken. Is het een klein handletje wat in de zijkant van de deur zit, zoals buj de meeste 4-deurs bij de achterportieren?

Ik zie dat je professional bent, heb je toevallig ook een antwoord op de andere vraag die ik hier heb gesteld.: "waar zit de afwatering van de paravan". Ik heb daar ergens een lekkage zitten. Er komt vocht binnen àchter de kunstsof kap onder de vloerbedekking bij de bijrijdersbeenruimte. Vanaf daar loopt het onder de vloermat door in de isolatiedeken. Ik ben al een paar dagen aan het drogen met kranten, en had de isolatie bijna droog, maar vandaag is hij door dat kleine beetje sneeuw toch weer natter geworden. Eigenlijk kan het niet aan de paraavan liggen, deze wil ik in de toekomst zo goed mogelijk schoon houden. Het water lijkt ergens bij het kachelhuis naar binnen te komen. Helemaal aan de kop van de beenruimte bij de pasagier, zit een opening (lijkt wel de opening voor de stuurkolom bij rechtsgestuurde auto's of zoiets). In deze opening zit een flinke prop schuim gepropt. Deze wordt ook steeds vochtig.

Ik hoop dat je me een eindje op weg kan helpen.

fmulders (0), 12 jaar geleden

@Ramjod,

ehhh, het zal een niet zo'n handige vraag zijn, maar waar zit de kinderslotbeveiliging ? In de deur kan ik niets vinden, en in de handleiding ook niet.
Voor de duidelijkheid. Het is een 2-deurs megane cabrio uit 1997...

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Paravaan demonteren dan zit de afvoer links en rechts.

Kijk eens onder je accubak rechts voor deze wil wel eens wegrotten en loopt alles naar binnen toe.
Je hebt een storing in je cabriodak.
Ik had even niet naar het bouwjaar gekeken dat van die piepjes is bij de nieuwe modelen vanaf 2003 van toepassing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.