Renault Twingo: Twingo slaat niet direct aan, draait (koud) met weinig toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 D7F

-edit-

Xufar

Geplaatst door Xufar (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Stationiar toerental wordt gereget dmv een stappenmotor op het gasklephuis.

Xufar (0), 12 jaar geleden

En zou ik deze dan moeten vervangen of kan ik deze reinigen? Ik zat zelf trouwens ook te denken aan de BDP sensor welke mogelijk defect kan zijn.

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Als de BDP-sensor defect is dan start hij niet. Stappenmotor kun je reinigen. Maar als deze vast zit moet je hem vervangen.

Xufar (0), 12 jaar geleden

Dat de auto niet start met een kapotte BDP-sensor is niet waar, hij kan ook verkeerde waardes doorgeven waardoor hij niet precies op tijd vonkt. Met mijn eigen auto heb ik met de nokkenassensor ook gehad dat hij alleen na langere stukken rijden problemen gaf.

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Wat voor waardes denk je dat zo'n sensor geeft?

Xufar (0), 12 jaar geleden

(Waarschijnlijk) waardes tussen de 0 en 5 V, meet het bovenste punt van de zuiger om de ontsteking te bepalen. Zelfde idee als de nokkenassensor welke meet waar de nokken staan bij de eerste cilinder om de ontsteking te bepalen (elektromagnetisch). Deze was bij mij toch ook echt kapot, en gaf niet continu problemen. Bovendien is het een bekend Twingo probleem waarbij slecht starten een symptoom is.

Ik probeer overigens niet te zeggen dat dit het probleem is, en ik waardeer ook absoluut het meedenken! Ik probeer alleen maar te zeggen dat een kapotte BDP sensor niet per definitie inhoudt dat de motor niet start.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

op een defecte BDP sensor zal een motor NIET aanslaan, de PCM weet dan namelijk niet dat de motor draait

en op een GOEDE BDP sensor meet je 1V Wissel spanning met een multi meter

Xufar (0), 12 jaar geleden

Dat klopt wanneer de BDP geen enkele waardes meer doorgeeft, Renault heeft echter zeer vaak problemen met deze sensoren en ook met de stekkerverbindingen waar ze mee aangesloten zitten. Zie bijvoorbeeld http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopic... of http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?...

Ik ga er vanuit dat de BDP sensor niet het probleem is. Ik zal in ieder geval de stappenmotor nakijken. Is er nog iets anders waar ik naar kan kijken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.