Renault Megane: Raammechanisme defect, wat te doen?

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 DCi

Ik heb een Megane GT uit 2007 en sins kort zijn beide voorramen niet meer in beweging te krijgen. Al een paar keer zelf de bekleding aan beide zijden eraf gehaald en wat gemorreld met de bedrading van de raammechanismes waarna deze weer werkten. Na verloop van tijd weer hetzelfde euvel en nu bleef een tijdje terug mijn passagiersraam omhoog staan (gelukkig) en de bestuurderskant bleef (met de vorst) naar beneden staan. Afgeplakt en de volgende dag bij onafhankelijke garage gebracht. Deze zegt dat het toch de motortjes zijn en niet alleen de bedrading die kapot is.

Nu wil ik het best laten vervangen, maar het kost je een godsvermogen. Iemand een idee wat de beste oplossing is hiervoor? Wat kan ik doen om het op een schappelijke manier op te lossen? Een dealer vraagt erg veel (zo'n € 750,- voor beide kanten). En hoe gaat Renault Nederland hiermee om, want het schijnt een zeer vaak voorkomend probleem te zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Grt Mark

Markvz

Geplaatst door Markvz (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Bundel in de deur komt ook regelmatig voor en kost ongeveer 80 euro zover ik het goed heb.excl montage.

A.Smit (0), 12 jaar geleden

Je kan, bij de dealer, ook imitatie raammechanismes kopen. Die zijn iets voordeliger dan de originele. Ik betaalde voor een mechanisme voor de Scénic ongeveer 200 euro, als ze al weer leverbaar zijn. Ze komen uit Japan en daar is lange tijd niets vandaan gekomen. Ook in Boom (B), het centraal magazijn waren ze op. Zelf vervangen is overigens best te doen. Of anders bij een sloperij vragen of ze daar nog goede hebben.

Aangezien je auto redelijk jong is kan je vragen naar coulance.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.