Renault Grand Scenic: linkerkoplamp blijft in de laagste stand

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

Goedenavond,

Tijdens de keuring is er opgemerkt dat de linkerkoplamp in de laagste stand blijft staan.
Beweegt dus ook niet mee als je van binnenuit aan de automatische hoogtestelknop draait.

Nu heb ik even in de koplamp gevoeld..ik kan dat deel van de koplamp van onderaf naar boven duwen zonder enige weerstand en klapt weer naar beneden zodra ik mijn vingers weg haal.

Kan dat duiden op een kapotte motortje in de koplamp? Of wellicht iets anders aan de hand? Of zit er sowieso geen motortje die de lamp op en neer kan laten bewegen?

Alvast dank voor uw reaktie.

Groeten!

rianne

Geplaatst door rianne (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

karel123 (0) PRO, 12 jaar geleden

als je de koplampen op en neer doet hoor je dan het motortje zoemen als dit zo is denk ik dat het motortje uit de reflector is gegaan.

rianne (0), 12 jaar geleden

Hallo Karel,

Dat is wel het geval..ik hoor het motortje zoemen. Moet ik de koplamp demonteren om dit weer in de reflector te krijgen?

karel123 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja dat is voor mij zo moeilijk te zeggen ils het kogeltje ziet zitten kun je proberen om hem er in te pielen. lukt dit niet dan zal het lampje er even uit moeten succes.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Makkelijker om koplampunit uit te bouwen.
Dus even de bumper eraf.

rianne (0), 12 jaar geleden

Dank voor dit advies Ramjod.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.