Renault Twingo: Twingo 1996 Slaat af bij Koude temperaturen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: D7F

Hallo,

Ik heb een Twingo uit '96 welke ik meestal zonder problemen kon rijden. Nu het aardig koud 's nachts is heb ik een probleem. De auto start normaal en blijft even lopen zonder problemen maar na een tijdje (verschilt tussen de 10 seconden en 1 minuut) slaat hij spontaan af. Dit probleem heb ik gisterochtend (na de nachtvorst) voor het eerst meegemaakt, gisteravond weer geprobeerd en toen was er geen enkel probleem en bleef de motor gewoon draaien. Vanochtend weer hetzelfde probleem.
Het geeft geen verschil of ik tijdens het draaien van de motor veel of geen gas geeft de motor slaat hoe dan ook af.

Verder is de auto prima in orde op een probleem na wat meestal bij warm weer of na lange stukken rijden optreedt; dat hij niet in één keer start, de motor draait wel maar slaat niet aan. Soms wel 5 - 8 x proberen te starten voordat hij start. Maar nogmaals hier heb ik alleen last van als de motor warm is of hij in de zomer vol in de zon heeft gestaan voor een paar uur.
Edit: Ook loopt hij stationair niet altijd even soepel en slaat soms af bij stationair lopen; maar nooit gehad tijdens het rijden, dus zolang je een beetje gas geeft gebeurde dat nooit).

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Bougies zijn in augustus 2011 vervangen.

Sebaa

Geplaatst door Sebaa (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Controleer je stappen motor werking en reinheid.
Controleer ook je BDP sensor.
Controleer je temp sensor koelvloeistof of deze gelijkmatig stijgt vanaf koude start met de testkast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.