Renault Twingo: motor start maar slaat weer af

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Hallo

Mijn probeem is dat mijn twingo wel start maar direct weer afslaat, ik heb al veel gelezen over een sleutel probleem en andere elektronische problemen.
Ik heb beide sleutels geprobeerd maar soms doet hij het wel en dan weer niet of na een paar keer starten blijft hij wel lopen.
centr deur vergrendeling doet het al een poos niet meer.
Graag jullie feedback

Groet Daniel

danieldevries68

Geplaatst door danieldevries68 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

ja dat zal de wegrijblokkeering zijn.
je zult de storing moeten laten uitlezen en misschien dat op nieuw inleren van de sleutels helpt.

groetjes jan.

danieldevries68 (0), 12 jaar geleden

Bedankt jan ik zal maar een bij een dealer langs gaan

Gr Daniel

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Knijp eens bij het starten op de sleutel.
Als de auto dan wel start zit het probleem in de print van de sleutel.
Dan help inleren ook niets meer.
Dan zit er niets anders op dan de plipsleutel te vervangen.

danieldevries68 (0), 12 jaar geleden

ga ik zeker proberen, dit klinkt een voudig
nu is het we zo dat als ik het knopje van de beide sleutes indruk het lampje niet gaat branden moet dit wel?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dmv hard in de plip te knijpen doet men de print iets vervormen en als je geluk hebt is dat net genoeg dat de startvergrendeling eraf gaat.
Dat heeft niets met de centrale vregrendeling te maken.
De centrale vergrendeling kun je proberen te initialiseren dmv de knop bij de binnen verlichting van de vergrendeling lang in te drukken ,als het goed is gaan nu de portieren een keer dicht en open daarna moet je een paar keer op beide plipzender drukken.

kawarobot (0), 12 jaar geleden

Hi Ramjod,
"de knop bij de binnenverlichting van de vergrendeling"
Praat mij even de goede kant op?
Alvast een groot Dankjewel!

Robert

chris&margreeet (0), 12 jaar geleden

het is een algemeen probleem dat de sleutels van renault het niet doen dit probleem licht hem bij je computer er zijn meerdere optie's die je kunt proberen jou sleutel maakt verbinding via infrarood dus plak een sleutel eens even direct onder je stuur met tape en probeer met 2de sleutel te starten , als je een auto hebt voor 2000 dan is het inlezen van een sleutel niet zo duur maar je kan beter een noodcode laten instaleren door de dealer kost je 44, euro ex en 30 min

danieldevries68 (0), 12 jaar geleden

NU zit ik nog met de volgende vraag, wat ik niet logisch vind althans dat vind ik als leek, dat de auto ook wel een gewoon start soms na 2 keer soms na drie keer
plus het gaat om beide sleutels weke niet functioneren, ik vind het niet logisch dat beide sleutes ineens niet meer functioneren en daarbij de ene keer blijft hij wel lopen zoals vandaag als mijn vrouw erin gereden heeft en bleek naar 2 keer gewoon te starten en te blijven lopen, heeft iemand hier een verklaring voor.

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Je kunt het best letten op het rode knipperlampje vna de startblokkering in je instrumentenpaneel: wat doet dat lampje als de auto wel start en wat doet het lampje als de auto niet start? Dat is de enige manier om te achterhalen of de startblokkering de oorzaak is van het uitvallen. Als dat zo blijkt te zijn, kan je daarna proberen te achterhalen of brakke sleutels dat veroorzaken.

chris&margreeet (0), 12 jaar geleden

hey het probleem met renault is de comunicatie van sleutel naar computer dit heeft bij elk type de megane heel erg de boordcomputer heeft een startbeveiliging in gebouwd in de boordcomputer deze wil nog wel eens doorbranden en moet dan door gesoldeerd worden (GOEDKOOPSTE OPLOSING) dit kun je in roterdam laten doon door ik dacht ucp
maar omdat jij verklaard dat hij soms wel en soms niet wil starten wil het zeggen dat wanneer sleutel in contact hij in het dasbord nog steeds een rood lampje geeft hij nog op de blokering staat een nieuwe sleutel kost gemideld 160 euro incl inlezen bij de dealer maar wat je wel eens kunt proberen of dat wel werkt is beide sleutels in je hand te hebben een daar van onder het stuur ( ontvanger is geplaatst in het stuurhuis ergens) vast te plakken (gewoon met tape) en met de andere een start poging te doen beide sleutels geven dan een signaal door en als hij dan start zonder probleem dan zul je de sleutels moeten laten vervangen of een sleutel onder het stuur moeten laten zitten

echter kun je ook even zoeken op internet voor iemand (bedrijf in roterdam is gespeciaaliseerd) voor iemand die de blokering kan door solderen dan hoef je geen sleutels meer te laten maken en zal hij gewoon starten
bij mijn oude werk haden we er meerderen waar we dat ook bij lieten doen en de kosten zijn niet duur en je bent er voor altijd van af

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Waren de leestekens te duur?

danieldevries68 (0), 12 jaar geleden

hallo heren alvast bedankt voor het meedenken en jullie antwoorden, ik heb net de auto 2 keer gestart met 1 sleutel en 1 keer met reserver sleutel en hij start alle 3 keer gewoon goed, en het rooie lampje knippert uiteraard nu niet. Ik hou jullie op de hoogte zal het blijven proberen.
Trouwens ik heb wel de knop voor de deurvergrendeling van de twingo die binnen onder het interieurlampje zit nog een tijdje ingedrukt maar die doet volgens mij helemaal niks
ook niet de deuren vergrendelen.

Gr daniel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.