Renault Scenic: Scenic en eurogas LPG installatie, schakelaar doet vreemd

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Goedenavond,

Wij rijden sinds kort een Scenic type II op LPG. Sinds maandag viel het mij op, dat de ledjes op de schakelaar van de LPG niet aansprongen bij het starten van de motor.
De ledjes bleven uit. Na enige KM gereden te hebben 'sprong' ineens de LPG schakelaar aan, de ledjes begonnen te branden, en na enige tijd schakelde hij over op
LPG. De volgende morgen geen problemen, schakelaar springt aan bij het starten van de motor, knippert dan op benzine en na enige tijd rijden schakelt
hij over op LPG. Na een uur stil gestaan te hebben hierna, het zelfde probleem, pas tijdens het rijden begint de schakelaar te werken en springen de ledjes
pas aan. Na de auto vanavond geparkeerd en uitgezet te hebben, bleven de ledjes op de schakelaar branden, ook het lampje van het 'motor loopt op LPG' bleef
branden. Na 20 minuten nog eens bij de auto gaan kijken die op slot stond; de ledjes branden nog steeds. Daarnet de accupool los gehad, en daarmee was het probleem
weer opgelost.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik denk zelf aan ergens een slecht contact, maar kan nergens zekeringen van de LPG installatie vinden of een relais.
In onze andere auto zit ook een LPG installatie (Vialle) en daar zit net naast de accu keurig een zekeringendoosje.

Weet iemand zo waar ik de Renault de zekeringen van de LPG (Eurogas) zou kunnen vinden? of meer mensen die bovenstaand probleem ervaren (hebben)

Ik hoor het graag

ivheeren

Geplaatst door ivheeren (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

sleo125055 (0), 12 jaar geleden

misschien door de kou of toch een storing in het lpg syteem
ik zou even contact op menen met een gas boer
in elst moet een goede zitten LEX VILIER

gr leo

ivheeren (0), 12 jaar geleden

Het probleem bleek veroorzaakt te worden door een defecte LPG computer, deze diagnose is bevestigd door het feit
dat ik vandaag bij Willy Lankveld te Volkel een ruilcomputer hebt gehaald. Deze ingebouwd en daarmee waren
de problemen van de niet brandende schakelaar, niet afslaande schakelaar en inhouden / stotteren voorbij.

Vraag kan dus gesloten worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.