Renault Laguna: ABS ESP koud weer

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 iDe

Ik krijg een ABS ESP storing wanneer de temperatuur onder de -10 gaat. En dat is elke keer, het lijkt wel of het een veiligheid is, want elke keer bij dezelfde temperatuur..

De auto is verder super in orde, geen motorische problemen oid wat je vaak hoort bij ide motoren. Tank altijd shell 95 of ultimate en gebruik ook wel eens injector cleaner van Justice Brothers.

Schiet de auto in veiligheid??

JohanIde

Geplaatst door JohanIde (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

autovalente (0) PRO, 12 jaar geleden

verwacht een draadbreuk, uitlezen zal meer duidelijkheid geven waar je probleem zit.

mvg auto valente

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Het hoort in ieder geval niet zo, is geen veiligheid instellimg.

JohanIde (0), 12 jaar geleden

Ik wil de auto best uit laten lezen bij m'n dealer, maar heeft dit zin als de storing zich niet voordoet? Want het is alleen s avonds en s nachts wanneer het kwik onder de -10 duikt..

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Wanneer er een storing optreed wordt deze opgeslagen.
Dus de dealer kan deze oproepen.

JohanIde (0), 12 jaar geleden

De monteur heeft 'm uitgelezen en de computer gaf aan dat ie van het linkerachterwiel geen toeren meer ontving oid. Ik heb geen foutcode, maar hij heeft de code verwijderd, en vertelde me dat alles er gewoon goed uitziet alleen wel erg vies. Ik ben dan ook door de sneeuwstorm gegaan en kan best dat er vanalles is aangevroren. De auto staat altijd buiten, dus tijd om te ontdooien is er nauwelijks. Ik vroeg of ik de velgen het beste kon schoonmaken, en dan in de wasbox de wielkast en velgen etc goed schoon kon spuiten zodat de sensor weer schoon wordt. Dat vond hij een goed idee.

Hopelijk werkt het, en over een paar dagen laat ik weten of de storing nog terug is gekomen.

JohanIde (0), 12 jaar geleden

Week later lijkt alles oke...zolang het maar geen -11 wordt! Nu is alles dus normaal, weet echt niet waar de storing vandaan komt.

Mochten er nog suggesties zijn hoor ik het graag, het is gelukkig geen dagelijks probleem geworden.

autovalente (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo johanide,

kan zijn dat er een kleine kabelbreuk zit in de abs kabel die langs het hitteschild van de achterdemper loppt, maar als ie het alleen bij die temperaturen doet zal het lastig meten zijn. succes

mvg Eric

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.