Renault 19: Electrische waterpomp R19 16V

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: F7P 1.8 16V

Ik heb een probleem met de electrische waterpomp van mijn Renault 19 16V cabrio. Het is model phase II uit 1992.
Zodra ik de accu spanning erop zet gaat de electriche waterpomp lopen. Als ik het contact aanzet gaat-ie, zoals het hoort uit. Zet ik het contact eraf dan gaat de pomp weer lopen (ook bij koude motor) en gaat niet meer uit. er zit dan niets anders op om weer de accupool los te maken...
Ik heb al de temperatuursensor van het koelwater en de cilinderkop getest en deze lijken goed te zijn. Ook het relais linksvoor (die met o.a. het oranje draad erop) lijkt goed te functioneren. Deze hheft wel met de waterpomp te maken, want zodra ik dit relais losmaak stopt de pomp met lopen.
Met welke info/aansturing wordt de pomp nog meer bediend? Komt iemand dit probleem bekend voor? Zoja, wat is de oplossing?
Ik ben benieuwd wat het zou kunnen zijn.

burtonrijder

Geplaatst door burtonrijder (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is een tijdrelias en stopt automatisch na zo'n 15min.

burtonrijder (0), 12 jaar geleden

Waar kan ik die tijdrelais vinden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.