Peugeot 406: motor trilt bij het vertrekken, enkel bij warm motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

hallo, ik heb een probleem die ik niet opgelost krijg. Mijn motor van mijn 406 trilt bij het vertrekken vanuit stilstand. Dit doet hij enkel maar bij het vertrekken vanuit stilstand maar eens vertrokken is alles terug normaal, zelf bij versnellen op grotere versnellingen niets te voelen.
En dit enkel als de motor warm staat. Bij koud motor loopt en vertrekt hij perfect. Iemand een idee wat die probleem is?

lionkadir

Geplaatst door lionkadir (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

lionkadir (0), 12 jaar geleden

Ik heb de 6 bougies en alle 6 bobines vervangen, dus daarligt het niet aan. Heeft niemand een idee aub?

pieterp9094 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hierover heb je toch al een topic lopen ? Niet genoeg input gekregen ?

lionkadir (0), 12 jaar geleden

nee da was voor de eerste trilling, die is volledig weg nu. Da was namelijk een bobijn die stuk was. Nu heb ik een andere trilling die je enkel voelt als de motor op temp komt. En hij doet die enkel bij het vertrekken bij het eerste. Misschien bij andere versnellingen ook maar ik voel niets allesinds.

heemskerk4251 (0), 12 jaar geleden

Je Hebt nogal wat problemen met deze 406 coupé.

Dat trillen, ligt dat misschien aan de koppeling? Bij het opkomen van het koppelingspedaal? Je bent nu al geruime tijd bezig met het oplossen van allerlei problemen, en ik meen me te herinneren dat ook de koppeling ter sprake is geweest. Is de koppeling vervangen? Zo niet, dan zou ik dat maar eens laten bekijken

lionkadir (0), 12 jaar geleden

Koppeling is nog niet vervangen, ik stel het altijd uit omdat het nogal kostelijk is. Maar zou het volgens u daaraan kunnen liggen? Want hij doet het enkel bij het vertrekken en enkel als hij warm komt? Kheb al gehoord dat het van de dubbelvliegwielmassa kan zijn maar ik geef daar weinig kans aan.

kaleido 1 (1395) PRO, 12 jaar geleden

99.9999999999 % kans dat de koppelingsplaat harde plekken heeft of dat er brandplekken op vliegwiel en drukgroep zitten , speling op de tangentiaal veren van de koppelingsplaat .
Lijkt me een gevalletje koppeling vervangen als je er vanaf wilt zijn.

lionkadir (0), 12 jaar geleden

dat zal ik zeker doen, nog deze maand zelfs. Maar kan het door de dubbelvliegwielmassa zijn? Das nog een duur stuk he, enig idee of het hieraan kan liggen?

kaleido 1 (1395) PRO, 12 jaar geleden

Bij demontage beoordelen wat noodzakelijk is , op safe is vervangen ook voor het vliegwiel moet de bak er achter weg.

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Lion, hoe kom je erbij dat hier een dubbel-massa vliegwiel (dubbelvliegwielmassa = op z'n Belgs??? ) op zou zitten? Het is gewoon een enkel vliegwiel die er op zit, wat niet wil zeggen dat de oorzaak van het trillen niet door een enkel vliegwiel veroorzaakt kan worden, want als hier blauwe plekken in zitten, kan dit ook trillen veroorzaken. Een enkel vliegwiel zal in ieder geval goedkoper zijn en zo te zien op de peugeot onderdelen-site niet meer leverbaar of te bestellen via de dealer. Voor de rest ga ik voor 99.9999999999% mee met ferry z'n verhaal in #7

lionkadir (0), 12 jaar geleden

hey hans bent u zeker van dat het hier om een enkel massa vliegwiel gaat? Het is een 3.0 L V6 want volgens het schema dat ik bij de dealer gezien heb leek mij dat een dubbele?

De koppeling zal ik deze maand nog laten vervangen, maar hoe kan ik soms zien dat de vliegwiel ook vervangen moet worden?

lionkadir (0), 10 jaar geleden

koppeleing en vliegwiel vervangen en het probleem is opgelost. Alvast bedankt

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

ook al ruim 22 maanden mee gereden en nu pas opgelost

lionkadir (0), 10 jaar geleden

sorry voor de laat antwoord jongens

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.