Peugeot 206: 206 1.9 diesel start niet of slecht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

ik heb een 206 diesel 1.9
sinds het zo koud is start hij niet of slecht
ik heb de gloeibougies nalaten kijken die waren goed alleen de buitenste 2 daar zat olie aan
hij start met 3 cilinders ,na een paar minuuten gewoon op 4 en dit allemaal 2 jaar.licht het nou aan het koude weer of wat kan het zijn? accu is nieuw

zisinoluyum

Geplaatst door zisinoluyum (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

428hp (0), 12 jaar geleden

dat wordt klepstellen.

arie

zisinoluyum (0), 12 jaar geleden

hey arie bedankt,is dat zeker klep stellen? wat houd dat in moet de kop gereviseerd worden of wat en als je de kleppen laat stellen gaat dan de olie ook weg bij de gloeib?
bvd

428hp (0), 12 jaar geleden

klepstellen is wel een aardig klusje, omdat de nokkenas er uit moet om dat de stelplaatjes onder de komstotors liggen.
wat betreft je olie lek,dat is dan ook opgelost want dat zal bij je klepdekselpakking weg komen,en dat moet dan toch ook alemaal los.


arie.

zisinoluyum (0), 12 jaar geleden

ik heb er totaal geen verstand van maar is dit dan met andere woorden kop revisie wat vrij prijzig is of valt het mee? alvast bedankt Arie

428hp (0), 12 jaar geleden

dit is geen kop revissie,het zal bij de garage ongeveer 225 euro kosten.

arie

zisinoluyum (0), 12 jaar geleden

bedankt Arie ik ga er werk van maken

zisinoluyum (0), 12 jaar geleden

start hij dan wel als het vriest?

428hp (0), 12 jaar geleden

moeilijk,maar we krijgen beter weer, dan start hij ook weer gemakelijker.

arie

zisinoluyum (0), 9 jaar geleden

Auto verkocht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum