Renault Clio: gas - toerenprobleem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Wat vooraf ging;
de startmotor was kapot en werd vervangen, bij het starten bleef de motor hoog in toeren hangen en werd geconstateerd dat de stappenmotor stuk was, dus die ook vervangen.
Het probleem is het volgende;
bij het starten loopt hij iets te hoog in toeren maar bij het rijden merkte ik dat er als het ware gas werd bijgegeven, als ik bv 80 km rijdt en mijn voet van het gas haal zakt normaal gesproken de snelheid, nu niet, bij langzamere snelheid voel je dat de bak, automaat, continue heen en weer schakelt.
Garage gebeld, ik moest een kwartiertje de accupool eraf halen en dan was alles weer oke, maar dit hielp niks.
Weet iemand misschien hoe e.e.a. te verhelpen is?
Alvast bedankt.
Wim
willemdelfzijldewinkel2@gmail.com
06-53647735

willemlosdorp

Geplaatst door willemlosdorp (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Probeer dit eens: Accupolen eraf, 30 seconden tegen elkaar houden en een kwartiertje eraf laten. Dan weer monteren, auto starten, en een kwartier stationair laten draaien met alle verbruikers aan (licht, radio, ventilator enzovoorts).

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Niet ergens een vacuumslangetje defect naar de automaatbak MB1?

Bas_petiet (0) PRO, 12 jaar geleden

Controleer de massakabel van de automaatbak naar de carroserie eens goed op breuken, of oxidatie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.