Toyota Avensis: Avensis 2.2d-4d uit 2007 rookt gigantisch vooral bij koude motor

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 D4D

Ik ben al zo'n 2 jaar trotse bezitter van een avensis 2.2 D4D Dcat executive uit juni 2007.
Het laatste jaar rookt ie ontzettend veel vooral bij een koude motor en soms honderden meters lang.
Ik heb de auto gekocht bij een km stand van 135.000 km. Bij de 120.000 zijn de zuigerveren vervangen omdat dit vanuit Toyota werd geadviseerd.
De auto heeft nu 178.000 km gelopen en verbruikt nauwlijks olie. Het probleem is alleen dat hij zo nu en dan gigantisch rookt (blauwe rookt) en er mensen mij op attenderen. Moet ik me zorgen maken dat deze motor, met modificatie van de zuigerveren, me laat staan op ieder moment?
Het is wel de laatste versie (facelift). Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Avensis Dcatter

Geplaatst door Avensis Dcatter (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

robbie f (0) PRO, 12 jaar geleden

hey hallo

laat je software ff updaten. dit is namelijk een bekend probleem.

mvg robbie f

Avensis Dcatter (0), 9 jaar geleden

Even een update in het nieuwe jaar.

Vorig jaar in de zomer (2014) is de EGR klep vervangen, de auto sprong op noodloop. Eerst hebben ze geprobeerd te cleanen maar dit hielp niet, toch maar vervangen. Ook is er een motor software update gedaan.

Auto rookt minder dan voor de vervanging van de EGR (al is het nog niet echt koud geweest in de winter).

Deze geweldige fijne auto heeft inmiddels 226.000 km gelopen zonder enige issues (buiten het bovenstaand beschreven probleem).

Avensis Dcatter (0), 8 jaar geleden

Helaas, na 233.000 kilometer is het zover. Koppakking kapot van mijn Toyota Avensis 2.2 D-4D DCAT en laten maken kost 3000 tot 3500 euro na eerste indicatie bij de Toyo dealer.
Ook al is het de business executive uitvoering ik denk niet meer dat het de moeite waard is voor een auto uit 2007. Ik schrok wel van de reparatiekosten.
Heeft iemand enig idee wat er zoal vervangen moet worden gezien dit bedrag?

PaulRAV4 (0), 8 jaar geleden

Ik heb 6 jaar gereden in een Verso met dezelfde motor. Heerlijke motor als ie het goed doet. Bij 117000km gekocht, bij 147000 km motor kapot en onder garantie vervangen. Had ik toen geweten dat ook de nieuwe een niet goed gemaakte rampmotor was dan was ie er meteen uitgegaan. Nu bij 197.000km geen garantie meer en op transport naar Afrika. Toyota heeft de dieselmotor in nieuwe auto's nu van BMW !! Trek je plan.

Google eens op dit probleem met deze motor, je gaat schrikken.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Dit blok is niet goed uitontwikkeld gewwest,is echt een drama ding.
Met name de 177pk was echt een drama.
Dit heeft Toyota zwaar geld gekost.
Met een grote boog omheen lopen.
Ze worden bij bosjes aangeboden maar het gaat geheid fout,zelfs degene die gereviseerd zijn lopen weer in elkaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.