Peugeot 206: Toerenteller peugeot 206 blijft hangen op 2000 toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste forumleden,

Ik ben tegen het volgende probleem opgelopen. De wijzer van mijn toerenteller geeft het verkeerde aantal toeren aan. Als de motor uitstaat blijft hij hangen op 2000 toeren. De motor loopt verder goed stationair. Ik heb het gasklephuis schoongemaakt, maar dit mocht niet baten. Wanneer ik de accu 5 minuten loskoppel en hem vervolgens er weer aan hang staat de teller weer op 0. Dit gaat 4 dagen goed en daarna blijft hij weer hangen op 2000 toeren.

Heeft iemand dit probleem al een keer meegemaakt en heeft hij misschien een oplossing?

Ik hoor het graag van jullie.

Gegroet, Willem

willemvz86

Geplaatst door willemvz86 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Het meest waarschijnlijk is dat de toerenteller een defect heeft, dus in dat geval ter reparatie aanbieden. Wat ook nog een kleine kans maakt, is het ontbreken van een condensator op de bobine. De toerenteller van m'n vorige 206 (bouwj. 1999) was met regelmaat van slag. Na het plaatsen van een condensator op de enige open plek van de bobine stekker was dit probleem bij mij verholpen.
Kijk dus eerst eens of er in de bobine-stekker nog 1 plekje leeg is. Er zitten 4 mogelijkheden in deze stekker, waarvan er normaal gesproken bij dit bouwjaar maar 3 plaatsjes bezet zijn. De 4de (lege) plek is dan voorzien van een soort afblind-stopje.

bert1201 (0), 10 jaar geleden

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem ook met een peugeot 206 uit 1999. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze condensator moet plaatsen en welke condensator dit moet zijn. Indien mogelijk graag een uitvoerige beschrijving svp indien dit niet teveel gevraagd is.

grtjes Bert

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.