Renault Trafic: foutcodes Trafic P0089 P2293

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Ik krijg op mijn Vivaro (07/2007) (idem als Trafic) 2.0 CDTI volgende foutmeldingen bij volgas.... Eerst P0089: suction control valve stuck gevolgd (soms) door P2293: fuel pressure regulator 2 performance
Iemand een idee hoe dit zou kunnen? Waneer 2293 erbij komt valt de motor stil en brandt "STOP" in he display samen met nog andere storingslampjes.
Iemand een idee? Ik lees de foutcodes uit met OBD2 analyser en bluetooth stekker.

groeten en alvast bedankt voor jullie reply

Koenhen

Geplaatst door Koenhen (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Trafic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Tekst voor P0089 klopt in ieder geval niet. Dat is: Fuel Pressure Regulator 1 Performance
Ik zou eens met dealer (equivalente) apparatuur gaan kijken of die codes wel kloppen.

Koenhen (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Tekst voor P0089 klopt in ieder geval niet. Dat is: Fuel Pressure Regulator 1 Performance
Ik zou eens met dealer (equivalente) apparatuur gaan kijken of die codes wel kloppen.[/quote]
Ja, is mogelijk.... Ik heb die software + bluetooth module gekocht uit interesse voor turbodruk en luchtdebiet enzo.
Foutcodes kan ik uitlezen en heb dan maar es geprobeerd vermits ik storings-lampjes kreeg ...
Bedoeling is vooral dure herstellingen of opzoekkosten te vermijden als het iets eenvoudigs zou kunnen zijn....
Alvast bedankt voor uw reaktie

Koenhen (0), 12 jaar geleden

Niemand extra info over mogelijke oorzaak? Ik las op een ander forum dat vervuilde mazoutfilter dit zou kunnen veroorzaken.

Koenhen (0), 12 jaar geleden

het zou een stukke injector zijn. Busje staat momenteel bij de Opel-dealer ter herstelling. Ben benieuwd naar de kosten....

Koenhen (0), 12 jaar geleden

1164 euro was de schade. Injector 2 is vervangen en rijdt terug perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.