Daihatsu Move: loppt niet goed

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8

Hallo, heb hier een probleem,
auto trekt niet goed, en loopt stationair niet goed.
Het rare is als je ermee rijd. trekt een stukje goed, en ineens weer niet, dan weer wel.
Stationair netzo, ene moment slaat ie af, volgende moment loopt ie wel normaal.
Uitgelezen bij dealer, geen foutcodes.
Volgende is gebeurt, nieuwe bougies/ bougiekabels, verdelerkap, rotor.
Benzinefilter is kortgeleden nog vervangen
onstekingstijdstip is goed.
Distributie staat ook op tijd
Wie heeft dit probleem ook gehad?
Gr. T

tokkie 1

Geplaatst door tokkie 1 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Move? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het met het oplopen van de temperatuur over is was ijsvorming in het brandstofsysteem de oorzaak. Een paar keer een toevoeging in de brandstoftank bij het tanken( Verkrijgbaar bij tankstation, garage, automaterialenzaak) en het probleem is over.
Succes Vutter

tokkie 1 (0), 12 jaar geleden

[quote=Vutter1]Als het met het oplopen van de temperatuur over is was ijsvorming in het brandstofsysteem de oorzaak. Een paar keer een toevoeging in de brandstoftank bij het tanken( Verkrijgbaar bij tankstation, garage, automaterialenzaak) en het probleem is over.
Succes Vutter[/quote]
Probleem is nog niet opgelost, hij krijgt op de 1 of andere manier veel te rijk mengsel.
Lamdasensorwaardes zijn goed.
Bougies zijn gewoon zwart van de brandstof
Kan ook nergens geen vacuumlekken constateren, of iets dergelijks, stekkers ook allemaal gecontoleerd.
De auto begon er zo van de ene op de andere dag mee
Nog verdere suggesties?
Gr. T

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Je schrijft dat het lambdasignaal goed is, dus is het brandstofmengsel correct.Dat is simpel.Controleer de klepspeling met hete motor omdat ze daar ook gevoelig op kunnen zijn.Verder is het zo dat wat er in komt er ook weer uit moet. Zo kan kan het binnenwerk van de katalisator stuk zijn en dwars schieten of gesmolten zijn. Hiervoor de voorpijp aan het uitlaatspruitstuk (moeren met veer) los maken, pijp opzij trekken en met een lampje omhoog in het spruitstuk kijken of je een mooie honingraat ziet.Ook de uitlaat zelf kan natuurlijk verstopt zitten (vooral imitatie).Corrosie met gevolgen of condenswater (klein gaatje onder in voorste kopstuk van achterdemper boren).
Succes, ik hoor het wel.
Vutter

tokkie 1 (0), 12 jaar geleden

[quote=Vutter1]Je schrijft dat het lambdasignaal goed is, dus is het brandstofmengsel correct.Dat is simpel.Controleer de klepspeling met hete motor omdat ze daar ook gevoelig op kunnen zijn.Verder is het zo dat wat er in komt er ook weer uit moet. Zo kan kan het binnenwerk van de katalisator stuk zijn en dwars schieten of gesmolten zijn. Hiervoor de voorpijp aan het uitlaatspruitstuk (moeren met veer) los maken, pijp opzij trekken en met een lampje omhoog in het spruitstuk kijken of je een mooie honingraat ziet.Ook de uitlaat zelf kan natuurlijk verstopt zitten (vooral imitatie).Corrosie met gevolgen of condenswater (klein gaatje onder in voorste kopstuk van achterdemper boren).
Succes, ik hoor het wel.
Vutter[/quote]
Ik ga het even bekijken,
Tot horens

tokkie 1 (0), 12 jaar geleden

Probleem is opgelost, mapsensor bleek stuk.
Allemaal bedankt voor meedenken
Gr. T

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Uniek, gaat nooit stuk.Ik heb het in ieder geval (in 30 j) nog niet met een Daihatsu meegemaakt. Dit is waarschijnlijk ook net het verschil van een beschrijving van het probleem en de auto erbij hebben. Je kan niet even iets proberen. Gelukkig is het probleem in ieder geval opgelost.
M.V.G. Vutter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Move of stel zelf een nieuwe vraag.