Volkswagen Golf IV: km en dagteller wijken af

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

hallo
ik heb sinds kort een golf 4 tdi automaat
ben er achter gekomen dat de snelheids meter minder aan geeft dan de echte snelheid
ben vorige week van limburg na amsterdam gereden mer 2 autos, mijn auto geeft snelheid van 90 km aan en die van een kennis 110 km per uur
ook hadden wij precies de zelfde rit gemaakt en had ik 338 km gereden en hij had 415 gereden
ook als ik de tom tom navi aan zet geeft de navigatie meer km aan tot eindbesteming dan er op mijn klok staat zo ook de snelheid van teller en navi wijken behoorlijk van elkaar af.
vorige eigenaar heeft mij wel verteld dat en een nieuwe cockpit is in gekomen bij de daeler omdat de oude kapot was en er een hele nieuwe is
in gekomen met inlezen en al.
banden maat wat er op ligt is 205-55-16

herkent iemand dit probleem

groetjes

audivwrijder

Geplaatst door audivwrijder (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Audidriver73 (0) PRO, 12 jaar geleden

Aan de afwijkende bandenmaat zou het niet mogen liggen, 205-55/16 is nagenoeg gelijk aan 195-65/15.

Wellicht dat de nieuwe cockpit niet goed is geprogrammeerd, bijvoorbeeld dat deze op handbak staat terwijl je een automaat hebt, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl

1 - 4358 (1,4l/55kW AHW/AKQ mit Schalt. Getriebe)
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe)
3 - 4146 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (unbekannt)

audivwrijder (0), 12 jaar geleden

ok dank je wel voor de informatie, en sorry voor de late reactie wantmijn computer was in de maak.

wat adviseert u mij om te doen, ik denk uitlezen he.

groetjes

Audidriver73 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja inderdaad uitlezen en aanpassen indien nodig.

audivwrijder (0), 12 jaar geleden

ok dank je ik ga deze week na de dealer

groetjes

audivwrijder (0), 12 jaar geleden

hoi

je had gelijk want de cockpit was niet goed geprogrameerd, hij heeft meer inpuls gegeven of code en nu is het goed

dank je wel

groetjes

Audidriver73 (0) PRO, 12 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.