Peugeot 307: Uitlaatlekkage na vervangen massavliegwiel?

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDiF

Hoi,

onlangs is het massavliegwiel vervangen en sinds die tijd ruik ik uitlaatgas in het interieur, vooral bij stilstand of filerijden.
Zou dit verband met elkaar kunnen houden?

Ik las in dit draadje in bijdrage van hans4074 dat zoiets bij de DV6 motor het geval zou kunnen zijn.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

In mijn geval weet ik niet welke motor ik heb en of er ook delen van het uitlaatsysteem gedemonteerd zijn. Bak/koppeling zijn er in elk geval af geweest. Het is een 1.6 HDiF (FAP) 110pk van 2004.

LuckyMe

Geplaatst door LuckyMe (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

de 1600 HDI is een DV6 motor, de brandplaatjes van de verstuivers gaan ook nog wel een lek, en dan ruik je ook uitlaat gassen

easyQ (0), 12 jaar geleden

Volgens mij kan het ook het absorbtievat zijn, dat is vaak het geval als je dat vooral bij remmen ruikt.
Als daarvan een leiding los is geraakt ruik je ook brandstof.
Absorbtievat zit in de rechterwielkast achter het binnenspatbord.

harry4203 (430) PRO, 12 jaar geleden

bij een diesel???

easyQ (0), 12 jaar geleden

:-( niet goed gelezen, sorry.

LuckyMe (0), 12 jaar geleden

Er was inderdaad iets niet helemaal goed gegaan met een flens van het uitlaatsysteem. Dus had hans4074 inderdaad gelijk.
Eingenlijk had ik dus zelf het antwoord al elders op dit forum gevonden. Iedereen dank vor het meedenken!

LuckyMe (0), 10 jaar geleden

Terugkijkend zou het toch ook nog wat anders kunnen zijn geweest. Heb op het forum wel eens gelezen over lekkage aan verstuivers bij common rail diesels. Wellicht dat dit de oorzaak van de reuk is geweest?

We zullen het helaas niet meer weten, want de auto is inmiddels overleden na diverse turbo's om zeep te hebben geholpen en intern extreem vervuild te zijn geraakt.

Wat mij betreft: sluiten maar, dit topic.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.