Renault Kangoo: Motor slaat af bij teruglopen toeren (remmen,schakelen,stil staa

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hoi.

Mijn Kangoo start prima. Maar als hij eenmaal gestart is dan lopen de toeren hoog op, om dan weer veel lager in toeren te lopen en dan slaat hij bijna af (Hij staat dan gewoon stationair op de parkeerplaats).

Als ik er mee ga rijden dan 'schokt' hij na het schakelen naar een hogere versnelling. Het lijkt dan alsof hij geen goede signalen van het gaspedaal krijgt. Die is namelijk wel ingedrukt maar hij rijdt schokkend verder. Op het moment dat ik terug ga in toeren (remmen, stilstaan of een bocht nemen) dan slaat de auto af. Hierna heb ik wel moeite om de auto weer te starten.

Ik heb dit twee keer eerder meegemaakt. De eerste keer heb ik het print plaatje laten vervangen. De tweede keer gaf de computer geen foutcode en heb toen een nieuwe accu, bougies en bougieskabels er in gezet. Dit ging toen een tijdje goed, tot nu. Voor mijn gevoel kunnen het meerdere dingen zijn, dus ik ben benieuwd of er hier iemand is die het probleem kent of zelf heeft ervaren.

suzieq85

Geplaatst door suzieq85 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het klinkt een beetje naar een mengsel probleem. Daar kun je ook schokken en een zoekerig toerental van krijgen.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

Hoe oud is het brandstoffilter? Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?

suzieq85 (0), 12 jaar geleden

Ik heb gisteren nogmaals de computer uit laten lezen bij een garage. Wederom geen fout melding.
Thuis heb ik alle slangen nagekeken, en die waren in orde. Wel was het rubber dat het gasklephuis verbind met de luchtfilter kapot. Dit is gerepareerd met kneedbaar rubber zodat hij weer goed aan sloot en geen valse lucht zou krijgen. Meteen ook maar de luchtfilter weer verschoond toen we toch bezig waren. Helaas, vanochtend vertoonde de auto weer dezelfde gebreken.

Benzine tank rijd ik meestal leeg voordat ik weer ga tanken (ik rijd geen grote afstanden). Geen idee hoe oud de brandstoffilter is, in de twee jaar dat ik de auto heb is daar niks aan gedaan.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je de tank echt iedere zo goed als leeg rijdt (reservelampje aan), dan kan er vuil in de pomp en/of het filter komen.
Mengsel zou je moeten kunnen zien met uitlezen van de data aan de zogenaamde Fuel trim.
Die Fuel trim moet rond de 0% zitten. Bij grotere afwijkingen geeft dat een aanwijzing dat er iets niet goed is.

suzieq85 (0), 12 jaar geleden

Ik rijd hem niet zo ver leeg dat het reservelampje aan gaat. Vaak tot aan het laatste streepje.
Ik zal een afspraak maken bij de dealer om de auto aan de Fuel trim te leggen.

In ieder geval bedankt ! Ik zal laten weten wat de uitkomst er van is (áls ze iets kunnen vinden)

suzieq85 (0), 12 jaar geleden

Renault dealer heeft net gebeld. De koelvloeistofsensor moet vervangen worden. En daarnaast nog een onderdeel, maar dat is me helaas ontschoten. Als ik de auto vanmiddag ophaal zal ik het goed onthouden en alsnog hier posten.

Dank voor de hulp!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.