Renault Kangoo: uitlaat gassen in cabine

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel

Hallo,

Ik rij voor het bedrijf waar ik werk in een Kangoo diesel.
Begin dit jaar kwam er een foutmelding in de boordcomputer te staan ; controleer inspuiting, controleer uitlaatgassen.

de auto is toennaar de garage geweest, en kort daarna hield hij ermee op. hij hield in en ging niet herder meer als 50/60 km per uur.
Weer naar de garage dus.

Nu ruikt het steeds naar uitlaatgassen of afgewerkte diesel in de cabine, en ik heb geen ide waar het vandaan komt.

werkgever beweert dat er niets aan de hand is, en wil de auto niet nog eens naar de garage brengen.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Xanthos-Alex

Geplaatst door Xanthos-Alex (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Beetje kortzichtig allemaal.
Misschien kun je de werkgever met economische argumenten overtuigen - zoals een verhoogd brandstofverbruik.
Heb je enig idee of het verbruik ongeveer hetzelfde is of behoorlijk hoger?

Anders wordt het de Arbeidsinspectie bellen. Of zelf naar een dealer rijden en vragen wat die er van denken.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Door het rijden van te korte afstanden raakt de uitlaat vaak verstopt. Groeten.

Xanthos-Alex (0), 12 jaar geleden

PUNT: Wij rijden nooit korte afstanden met de bedrijfsauto's, maar rijden van 1600 uur tot 0900 uur, constant.

OLDFORD: Mijn werkgever ruikt zelfs niets, maar ik heb astma en heb er veel last van.

Naar mijn argumenten luistert hij niet, daarom wil ik hem graag evenuele oorzaken voorleggen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

brandplaatjes van de verstuivers waarschijnlijk lek

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan maar financieel. Onderweg flauw vallen, paaltje raken en door een ambulance opgehaald worden?
Staat zo het GAK op de stoep om de kosten te verhalen.

Xanthos-Alex (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Dan maar financieel. Onderweg flauw vallen, paaltje raken en door een ambulance opgehaald worden?
Staat zo het GAK op de stoep om de kosten te verhalen.[/quote]
Klinkt goed :)
Maar of het de oplossing is?
Misschien toch maar zelf naar de garage rijden, ook al zal dat niet gewaardeerd worden.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Lekkage bij het EGR systeem?
Lekkage retourleidingen van de verstuivers bij warme motor begint dat te stinken.?

Xanthos-Alex (0), 12 jaar geleden

[quote=Ramjod]Lekkage bij het EGR systeem?
Lekkage retourleidingen van de verstuivers bij warme motor begint dat te stinken.?[/quote]
Bedankt voor de tip !

Ik ga ermee aan de slag

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Maakt het wat uit wat er defect is?
Ik weet niet hoe het met bedrijfswagens exact geregeld is, maar 2011 is toch garantie?

Het paaltje was misschien wat drastisch, maar als het zo door gaat en met astma zit je zo in de ziektewet.
Misschien iets eerder met hoofdpijn de ziektewet in, en dan bij controle door het GAK de oorzaak vertellen?

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Wat ik opperde HAD een oorzaak kunnen zijn en van lekke brandplaatjes gaat de motor niet in noodloop. Of je verdampte dieselbrandstof ruikt kan ik vanhieruit niet beoordelen . Bovenop de motor zit als geluids-isolatie vaak een plastic-kap . Deze kan je zo optillen en wegnemen .Nu zie je de electronisch bediende verstuivers met stalen toevoer- en rubberen afvoerleidingen . Zie je vocht/natte leidingenen of teer achtige substantie dan is je vermoeden juist. Test dit of laat dit doen. Succes.

Xanthos-Alex (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Maakt het wat uit wat er defect is?
Ik weet niet hoe het met bedrijfswagens exact geregeld is, maar 2011 is toch garantie?

Het paaltje was misschien wat drastisch, maar als het zo door gaat en met astma zit je zo in de ziektewet.
Misschien iets eerder met hoofdpijn de ziektewet in, en dan bij controle door het GAK de oorzaak vertellen?[/quote]
Ik weet niet hoe het gaat met garantie, maar er staat al wel 150.000 op de teller.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Oeps, foutje.
Deze dan maar: http://www.renault.nl/media/service/gara...
Resultaat is hetzelfde. 2 jaar zonder kilomterbeperking.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

Oldford, het betreft hier een Renault Kangoo, snap dus de aanhaling van Citroën niet ???

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Helemaal gelijk. Maar is het nu wel of niet garantie.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

een auto uit 2011 is gewoon garantie

hobby-monteur (0), 12 jaar geleden

Naar de garage met dat ding,als bestuurder ben je verantwoordelijk voor het voertuig waar je in rijd,als jij denkt dat er iets mis is,dan sta je volledig in je recht om dat uit te (laten) zoeken.Als je blok vastloopt omdat er geen olie in zit,kijken ze de bestuurder er ook op aan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.