Renault Espace: accu loopt na een paar uur leeg

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dci

ik heb een espace uit 2004 waar een aantal weken geleden de dynamo en de accu van vervangen zijn nu loopt de accu na een paar uur leeg in de auto staat verder niks aan weet iemand een oplossing of er ervanging mee heeft

patrick2508

Geplaatst door patrick2508 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Theo Sparenburg (0), 12 jaar geleden

Blijft toch duidelijk iets aan staan en niet zo weinig.
Even een amperemeter over de kabel klemmen op tussen de min kabel en min pool van de accu. Kan je aflezen hoeveel ampere er nog wordt getrokken. Normale procedure is even te wachten tot alle systemen tot rust zijn gekomen om te zien wat er werkelijk wordt getrokken. Vervolgens de zekeringen er één voor één uitrekken om te kijken wanneer de amperemeter aanwijzing zakt. Dan heb je het circuit te pakken waarin je verder moet zoeken.
Gezien de uitgevoerde werkzaamheden en het feit dat je daarvoor geen last van dit probleem had zou ik allereerst even de dynamo volledig afkoppelen (pas op voor sluiting) om te testen of het probleem niet daarin zit. Hoewel niet zo waarschijnlijk zou ik toch ook even voor de zekerheid de accu laten testen.


vr.gr. Theo

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

er zit net 2 dagen een nieuwe accu in de dag erna was de accu gelijk leeg auto staat bij de garage vandaag daar geweest nu komt er een brommend geluid aan de rechter kant van het dashbord kan het ook aan de dynamo liggen

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

ze hebben de auto aan de stroom gehad accu volledig opgeladen auto op slot zodat alles uit is na een paar uur begon de accu leeg te lopen.
hier voor heb ik nooit problemen gehad tot het moment dat de dynamo vervangen is vreemd allemaal kan het daar aan liggen.
vriendelijke groet patrick.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Zet eens een ampere meter er tussen en meet de lekstroom.
Koppel eens de dynamo geheel af.
Misschien een diode defect inwendig.

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

volgens de garage ligt het niet aan de dynamo volgens hun ligt het aan de computer die hebben ze vervangen en de auto opnieuw in gelezen nu heb ik de auto weer terug en de volgende dag weer hetzelfde probleem ik wordt schuitziek van die beunhazen ik heb ze weer gebelt ze gaan volgende week weer verder zoeken heeft iemand een oplossing

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Hebben ze dan wel gemeten met een ampere meter ertussen? of gewoon maar iets vervangen.
Ze kunnen toch de zekeringen er een voor een uittrekken en dan kijken wanneer de amperemeter van waarde verandert.
Dan weet je tenminste een richting waar men moet zoeken.
Ze kunnen ook componenten afkoppelen en kijken wanneer de amperemter verandert.
Maximale lek mag 0.07 ampere zijn.

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

hij is bij de dealer uitgelezen en ga er vanuit dat het goed is de auto gaat maandag weer terug ik bel morgen de anwb die krijgt hem wel weer aan de praat zou jij enig idee hebben wat het kan zijn zou het een optie kunnen zijn voordat ik de auto uitzet alle functies zoals kachel en blower uit te zetten ik vind het zo vreemd voordat de dynamo is vervangen heb ik nooit problemen gehad met de auto .

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Koppel de dikke plus eens af van de dynamo en laat hem dan een nacht staan en probeer dan eens.
Heb je geen acculader om de accu zelf te kunnen opladen?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

heb je een nieuwe dynamo geplaatst, laat even de anwb de lekstroom meten dat kunnen zij wel

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

de anwb is er bij geweest er was een verbruiker van 20 ampere hij heeft de rode kabel van de dynamo er af gehad daarna was er geen verbruik meer accu getest die laad niet verder dan 11,76 v vervangen dus terwijl die nog geen maand oud is garage komt morgen de auto ophalen en zal ze eens flink de waarheid vertellen op die manier wordt je echt genaaid

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Het gebeurd vaker dat accu's bij de verkoop al niet goed zijn. Dit ligt niet aan de verkoper maar aan de productie van de accu's.

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

[quote=patrick2508]heeft de rode kabel van de dynamo er af gehad daarna was er geen verbruik meer accu getest die laad niet verder dan 11,76 v vervangen dus[/quote]
Ik heb je verhaal zorgvuldig doorgelezen:

- als er een lekstroom is gemeten van 20 Ampère die is gestopt door de dynamo los te koppelen, is de oorzaak van die lekstroom de dynamo
- als er überhaupt een lekstroom is gemeten, kan de accu niet de oorzaak daarvan zijn: als de accu niet in orde is en inwendig leegloopt, kan je dat nooit extern meten als een lekstroom.
- een accu met een spanning van 11,76 Volt is in orde (als dat de spanning is met de motor uit of aan): als één cel defect is, zit je rond de 10 Volt en niet rond de 12 Volt

Mijn conclusie is: je accu is in orde en de dynamo is defect: de dynamo heeft m.i. één doorgeslagen diode in de diodebrug waardoor je de lekstroom hebt. Ook laadt hij de accu niet goed bij (bij 2000 tpm moet de accuspanning omstreeks 14 Volt zijn).

Dus niet de accu defect maar wel de dynamo!

anarchie1974 (0), 12 jaar geleden

dus moraal van het verhaal...
evenb proberen zoals in de 2e reactie al voorgesteld was, de dynamo los koppelen en ff meten...
zoals Safrane10698 al noemt,
"Het gebeurd vaker dat accu's bij de verkoop al niet goed zijn. Dit ligt niet aan de verkoper maar aan de productie van de accu's."
geld dat ook voor dynamo's...
maar wel top dat het opgelost is natuurlijk.

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

bedankt voor jullie reactie
de accu en de dynamo zijn niet ouder dank een maand dus allerbei nieuw de accu krijgt te weinig stroom en gaat niet verder dan 11,76 v als die iets bij geladen is ik krijg hem dan ook niet gestart zo
volgens mij heeft de dynamo de in een maand tijd de accu kapot gemaakt
we hebben de kabel van de dynamo eraf gehad en er weer op gezet en stopt nu met verbruiken .

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

hallo leden auto staat nog steeds bij de garage de dynamo is getest en is goed er zit een nieuwe accu in.
nu is er het volgende aan de hand als je de auto gebruikt en avonds parkeert en afsluit loopt de accu na een paar uur leeg
als je de auto avonds binnen pakeert en afsluit neemt hij normaal stroom af heeft iemand een iedee wat het kan zijn.

michel sloos (0) PRO, 12 jaar geleden

moet er toch een lekstroom aanwezig zijn.
als ze de accu nu eens los koppelen en laten staan kijken of hij dan na een paar uur leeg is????
is dit het geval ligt het aan de accu zoniet is er een lekstroom aanwezig.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je toch een lekstroom hebt van 20Amp dan moeten ze dat toch kunnen vinden.
20 amp is niet niks dat is een behoorlijke.
Zoals gezegt koppel een voor een volgende delen af.
Dynamo apart los (dikke kabel).
De startmotor kabel bij accu met hoofdzekering erin.
Verbindings kabeltje naar zekerings kast motorruimte/intrieur.

Zoniet kom een voor een de componenten af te koppelen.

Succes.

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

ik zal het ze vermelden ik weet niet of die nachts 20 amp neemt maar hij trekt een nieuwe accu in een nacht leeg die dan volledig opgeladen is

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De anwb had toch die lekstroom gemeten

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

ja die heeft 20 ampere gemeten daarna de plus kabel van de dynamo eraf gehad en er weer op toen was het probleem opgelost hij staat nu bij de garage met hetzelfde probleemik heb ze gezegd dat ze de kabels eraf moeten halen zoals je eerder beschreef we zullen morgen horen wat er gebeurt is

patrick2508 (0), 12 jaar geleden

jongens bedankt probleem is opgelost de kabels losgekoppeld zoals ramjod beschreef vanochtend gestart alles was verder oke er was een kabel van de kachel verwarming onder de auto beschadigd los gekoppeld en probleem is opgelost morgen de auto proberen ik ga ervanuit dat die start en het probleem verholpen is ik hou jullie op de hoogte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.