Renault Grand Scenic: Trekkracht bij lage toerentallen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9Dci

Sinds kort heeft m'n auto weinig trekkracht bij lage toerentallen. Vanaf ca. 3000 rpm is er weer voldoende trekkracht. Verder lijkt het of versnellen pulserend gaat. Dit is vooral voelbaar in 6e versnelling van 100 naar 120 op de cruise control.
Luchtfilter is van K&N en deze heb ik al schoon gemaakt.

LeGrandScenic

Geplaatst door LeGrandScenic (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan verschillende oorzaken hebben.
Turbodruksensor.
Turbodrukregelklep.
Lucht hoeveelheidsmeter.
vacuumslangetjes naar de turbo.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Geoliede kn filters zijn een crime voor je lmm

koert_ahja (0), 12 jaar geleden

[quote=Safrane10698]Geoliede kn filters zijn een crime voor je lmm[/quote]
ik zie geen probleem indien je ze correct met speciale luchtfilter-olie inspuit, en ik neem dus aan dat dit eerder een individueel oordeel is.
zelf spuit ik mijn filters nooit in; ik geef 't geld liever regelmatiger aan een nieuwe filter dan aan een spuitbusje olie.
Maar ter zake, misschien beter eens bij de dealer langs voor een uitlezing...?

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Ik had een lmm die achter een kn filter had gezeten, en eentje die achter een orgineel filter had gezeten. De een was nog wit en de ander was compleet zwart. Maar dit terzijde, zou hem idd even laten uitlezen.

LeGrandScenic (0), 12 jaar geleden

Alles is inmiddels uitgelezen en er is niks te vinden. Tijdens het rijden zijn de diverse parameters uitgelezen. Alles ligt binnen de normale waarden.
Inmiddels ook de EGR gereinigd en gedeactiveerd voor storingzoeken. Geeft geen verbetering. Er zit wel wat vervuiling in het inlaatspruitstuk, maar dit is niet overdreven veel (is niet dichtgekoekt).
Kan de LMM getest worden, want deze geeft geen foutmelding, maar is nu wel mijn enige verdachte.

LeGrandScenic (0), 12 jaar geleden

Alles opnieuw uit laten lezen........

Er bleek nu een storing in de turbo laaddruk sensor te zitten. Vervanging hiervan leverde wel, maar niet volledig, resultaat. Nu ook de LMM vervangen. Dit heeft de klachten verholpen.

Op advies van de garage ook het luchtfilter vervangen voor een originele, omdat ook hij het K&N filter als mogelijke oorzaak van het defect gaan van de LMM aangaf.

LeGrandScenic (0), 12 jaar geleden

[quote=koert_ahja]ik zie geen probleem indien je ze correct met speciale luchtfilter-olie inspuit, en ik neem dus aan dat dit eerder een individueel oordeel is.
zelf spuit ik mijn filters nooit in; ik geef 't geld liever regelmatiger aan een nieuwe filter dan aan een spuitbusje olie.
Maar ter zake, misschien beter eens bij de dealer langs voor een uitlezing...?[/quote]
Luchtfilter was nog niet eerder ingespoten, dus alleen de originele K&N olie heeft er af kunnen komen, maar de LMM was inderdaad zwart.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De LMM geeft bijna nooit een foutmelding als deze defect is bij renault.
Voor controle gebruiken we even een test LMM.
Maar dat van die turbodruksensor hadden ze eerder moeten zien aan de waardes .
Daar hoeft het storingslampje ook niet altijd melding van te geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.