Renault 0: electonica probeem laapje ABSen airbag branden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 15dci

goede avond met la
ziet hier met een probleem elecrtonica ABS lampje en airbag branden waar de stuurbekrachting in probleem ziet met lawaai van soort tikken als je de stuur links of rechts draait dank u

anis

Geplaatst door anis (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Klinkt als een probleem met de stroomvoorziening. Mogelijk werkt de dynamo niet (goed) meer.
Meet het accu voltage met draaiende motor stationair zonder en daarna met gebruikers aan.

Accu lampje gaat aan bij contact aan? En daarna uit als de motor loopt? En tijdens het rijden?
Alle foutlampjes gingen tegelijk aan? Of zijn het er in de loop van de tijd steeds meer geworden?

anis (0), 12 jaar geleden

heb die vandaag laten uit lezen en zij kunnen nie aan de lampje en de garagist zegt dat het airbag lampje de oorzaak is van het stuur servo die maakt lawaai bij draien links en rechts

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Renault dealer opzoeken om te laten uitlezen of accu voltage meten - al was het maar door een buurman.

anis (0), 12 jaar geleden

bij renault is beetje duur 70 euro alleen uitlezen dus de accu voltage meten hoe kan ik het meten en hoe kan ik dat weten dat het de accu voltage goed is en zij er nog oplossingen

anis (0), 12 jaar geleden

en zo iets is het dringend of mag ik nog paare maanden rijden

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Met problemen in de stuurbekrachtiging? Geen meter meer of wil je kinderen of jezelf dood rijden?

Je zegt dat Renault duur is. Deed die garagist waar je geweest bent het dan voor niets?
Zou eigenlijk wel moeten, want hij heeft niets gedaan en alleen maar een hoop onzin verkocht.
Dat noem ik duur en geld en diesel verspillen.

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Ik heb het probleem eens een paar keer zitten lezen. En gezien de zinsopbouw zou ik hier ook kunnen lezen dat de draaibare doorvoer defect is. Deze maakt dan geluid en geeft een airbag storing. Als hierin ook de stuurhoek sensor in is opgenomen kan deze weer servo problemen opleveren????

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Klinkt alsof de doorvoer stuurkolomschakelaars defect is. (lint defect inwendig).
Daardoor krijg je foutmelding airbag . (airbag stuurwiel in storing).
Heeft de auto ESP?
Zoja deze zit er ook inverwerkt ivm sensor stuurhoek voor het ESP systeem.

Advies toch laten uitlezen om zeker te zijn.
Wel prijzig in belgie wij vragen de helft voor alleen uitlezen of resetten.

anis (0), 12 jaar geleden

hoeveel vraag je voor uitlezen die heeft geen esp

anis (0), 12 jaar geleden

wie kan mij helpen mijn airbag lapje brand en door krijg ik lawaai aan mijn stuur sero

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Er staat al een mogelijke oplossing, die zal je eerst na moeten lopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.