Renault Laguna: Hoorbare tik

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Stationair draaiende van de motor is er af en toe een inschakeling van iets wat ik maar omschrijf als een hoorbare tik, en even een verandering in het stationair toerental.
Tik is goed te horen in de auto maar beter nog buiten de auto.

Ik hou het zelf op het inschakelen van de airco pomp, maar dan zou AC lampje moeten gaan branden.
Of kan het zo wezen dat de pomp af en toe toch inschakelt om de een of andere reden.

Hoor graag een reactie…..

Remi.laguna

Geplaatst door Remi.laguna (115) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

waar komt de tik ongeveer vandaan onder de motot boven zijde.
ik denk eerder dat het gasklep is deze kanteld namelijk een beetje bij het stationair draaien zodra je gas geeft gaat de klep open.
verder kan het ook van de kat komen heb ik gehad bij de 2,0 16
iedere keer als ik gas gaf hoorde ik een tik bleek dat de kat dood was aan het gaan.

Remi.laguna (115), 12 jaar geleden

Ik heb inmiddels begrepen dat het inderdaad waarschijnlijk de airco pomp is die inschakelt zo nu en dan , zonder dat AC lampje gaat branden.
Dit heeft te maken met het ontvochtigen.

Ik dacht zelf altijd dat een airco pomp alleen inschakelt als AC lampje gaat branden en dus het interieur gekoeld wordt,maar blijkt anders...

Remi.laguna (115), 12 jaar geleden

Is de magneet schakeling van de airco pomp ook apart te vervangen of te reinigen of moet gehele airco pomp vervangen worden.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je de airco handmatig uitschakelt zal de pomp niet inslaan.
Er zijn bedrijven die kunnen de koppeling los vervangen.

Remi.laguna (115), 11 jaar geleden

Afstellen clutch aircopomp was de oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.