Ford Mondeo 2006: pendelend stationair toerental (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Let op: als particulier kunt u alleen bij Particulier een vraag plaatsen. Op de home-page gewoon het merk aanklikken onder Particulier. Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl Toolshop.nl De OlieConcurrent

#1 27 februari 2012 23:06

dano
Particulier
Geregistreerd: 29 november 2008
Berichten: 6

pendelend stationair toerental

Ford Mondeo
Bouwjaar: 2006
Brandstof: Diesel
Motor: N7BA

Hallo,

Mijn vader heeft net een Mondeo gekocht waarvan bekend was dat het vliegwiel vervangen moest worden.
Na reparatie en een grote beurt, heeft de auto het onderstaande probleem (niet bekend of dit voor de reparatie ook al zo was):

Wanneer de motor warm is, wil deze slecht aanslaan / starten.
Wanneer deze dan doorgestart wordt en dan toch aanslaat, gaat deze pendelen tussen ca. 750 & 1000 toeren.
Wanneer te snel (ca. binnen 10 seconden) gasgegeven wordt slaat de motor weer af.
Dit duurt maar even, waarna deze weer normaal gaat lopen (pendelen blijft min of meer aanwezig).
Koud starten gaat perfect.
Verder blijft het gas (ca. 1 seconde) hangen, wanneer bij lage snelheid (toeren) het gas wordt losgelaten, maar dit zou een losstaand probleem kunnen zijn.

De software is na de reparatie up-ge-date.

Mogelijke oorzaken:
EGR-klep?
Defect gaspedaal (sensor)?


Wie heeft dit er een idee / al eens eerder meegemaakt?

Bij voorbaat dank,

Dano

Offline

 

#2 28 februari 2012 19:20

Hendrik4290
Professional
Geregistreerd: 4 september 2005
Berichten: 1649

Re: pendelend stationair toerental

IMV klep niet goed of injectoren versleten, laat daar eens naar kijken.

Offline

 

#3 29 februari 2012 21:38

dano
Particulier
Geregistreerd: 29 november 2008
Berichten: 6

Re: pendelend stationair toerental

Hendrik, bedankt voor je bericht.

Vraag: wanneer de IMV-klep niet goed is of de injectoren slecht zijn, is er dan een storingscode uit te lezen?

Is er een manier om te meten of de de IMV-klep of de injectoren slecht / versleten zijn? retour-opbrengst?

Wanneer ik eerst een snelle diagnose kan doen, alvorens de injectoren er uit te halen heeft dit mijn voorkeur.

Met vriedelijke groet,

Dano

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

Carpartsdirect Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl