Renault Megane: Ratelen moter bij koude start, slaat af als je geen gas geeft.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v.

Heb een probleem bij de koude start, wanneer je de moter s'morgens start, moter rateld dan, en slaat af, wanneer je gas bij geeft is het probleem na plus/minus 3 seconden weer verholpen en loopt de moter voor de rest van de dag goed. Het is net of dat de nokkenas even zonder olie zit. Mij is verteld dat de nokkenasversteller het probleem kan zijn, weet iemand hier raad mee. Mvg. Rob.

robbie1964

Geplaatst door robbie1964 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

99% van de gevallen is het de versteller.
Deze moet dan vervangen worden incl distributie en multieriem set.

Maar het kan ook de electroklep zijn die de olietoevoer regelt.
Daar zouden ze eerst div testen moeten doen om zeker te weten welke het van de 2 is .

robbie1964 (0), 12 jaar geleden

Moet dan de distributie en de multiriem vervangen worden, deze zit er net 15000 km in. Of kan ook alleen de versteller vervangen worden. Mvg. Rob.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij de dealer mag je maar alles een keer opspannen.
Voorwaarden van renault om garantie te kunnen geven op de reparatie.

Alleen de versteller vervangen kan ook maar dan geen garantie op de reparatie.

robbie1964 (0), 12 jaar geleden

Hallo Cotech, de motor loopt als hij s'morgens eenmaal heeft gestart en op goede toeren is echt goed, het is alleen de eerste paar seconden als de motor koud is. Soms loopt hij in een keer goed. Dus het is dan voor 99 procent de versteller. Weet je ook wat dat onderdeel kost, en is die alleen bij renault te bestellen. Mvg. Rob.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Nogmaals kan ook de electroklep zijn van de versteller.
Maar daar moeten je eerst een diagnose laten stellen.
Helaas mag ik geen prijzen noemen is tegen de regels.
Dus even de dealer bellen.
Zover ik weet is deze alleen bij de dealer te krijgen de universele garages halen ze ook bij ons.

robbie1964 (0), 12 jaar geleden

Hallo Ramjod, kan ik daar nog mee doorrijden, of is het van belang dat ik dat zo snel mogelijk laat nakijken. Kan de nokkenas of iets anders kapot gaan, als ik er nog even mee door rijdt. Mvg. Rob.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Advies deze zo snel mogelijk te laten repareren.
Het kan zijn dat de kleppen worden geraakt is ja niet voor niets variable kleptiming.

robbie1964 (0), 12 jaar geleden

Oke bedankt voor de info, ga morgen even informeren. Mvg. Rob.

robbie1964 (0), 12 jaar geleden

Hallo probleem opgelost, het was de nokkenasversteller. Bedankt voor de info. Mvg. Rob.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.