Renault Megane: xenon koplampen monteren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: dci

Heren,

Ik kan een setje xenon koplampen bemachtigen zonder starter, lampen, exct.
dus alleen de koplampen zelf.

is het mogelijk om deze te monteren en daarna een setje xenon er in te monteren?

het gaat om een megane 2 fase 1.


hoor graag jullie advies cq tips!!

ydasci

Geplaatst door ydasci (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

ydasci (0), 12 jaar geleden

en dan is het vraag ook passen de xenon lampen van een automaterialen zaak in de xenon koplamp van renault?

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Alles is te monteren...originele xenonlampen, starters, bedrading, etc.
De vraag is alleen, op wat voor prijs kom je uit...

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Ja nou snap ik je.

Je wilt dus koplamp units gebruiken van de xenon versie en dan xenon erin bouwen. Hierbij kom je bij het volgende probleem. Een xenon lamp heeft een ander voetjes dan een H7 of een H4. Een aftermarket xenon setje waar dus de lampjes en balasten inzit past dus niet in de koplamp unit. Mogelijk zou je dan weer de lampjes kunnen gebruiken die origineel in de koplamp unit horen. En kijken of deze dezelfde aansluiting hebben als de aftermarket set.

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Dat gaat niet passen...bij originele koplampunits horen ook de originele lampen en stekkers.

zomaar een greep uit de benodigdheden:
Ballast €255,= per stuk
lamp D2S lamp 85122 €55,= per stuk
kabel/stekker D2S €45,= per stuk

ik denk dat een aftermarket setje voordeliger is...

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Toch even een kanttekening.

Originele Xenonlampen met een Ds2 voet zijn te combineren met een aftermarket set d.m.v adapterstekker / verloopkabel.
Hier verkrijgbaar : www.pilotxenon.com

Gr. paul

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

Nou...dat scheelt weer in de kosten....

ydasci (0), 12 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Toch even een kanttekening.

Originele Xenonlampen met een Ds2 voet zijn te combineren met een aftermarket set d.m.v adapterstekker / verloopkabel.
Hier verkrijgbaar : www.pilotxenon.com

Gr. paul[/quote]
Allen hartelijk dank!!!!!!!

kijk dit zijn nou een goede berichten.

nou komt de volgende ellendig vraag.
nu ik de originele xenon koplampen heb passen de stekker daar op die van de auto komen?

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Yusuf

Laat ik het zo zeggen: Alles is nu passend en werkend te krijgen zonder verdere hindernissen.
Je zult dan wel een adapterkabel moeten aanschaffen.

Gr. paul

ydasci (0), 12 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Yusuf

Laat ik het zo zeggen: Alles is nu passend en werkend te krijgen zonder verdere hindernissen.
Je zult dan wel een adapterkabel moeten aanschaffen.

Gr. paul[/quote]
Beste Kelder,

weet je mischien waar ik die adapter kabel kan aaschaffen? is het dan de kabel die vanuit de auto komt die je op de koplamp monteert?

ydasci (0), 12 jaar geleden

Beste Kelder,

dez adapter kabel is voor de stekker van de koplamp te monteren? dus die van de auto komt om op de koplamp te monteren.

ydasci (0), 12 jaar geleden

ik bedoel eigenlijk,


laat ik het goed uitleggen.

de stekker die van de auto afkomt die je op je koplampunit monteerd is die identiek voor halogeen en xenon koplam unit?

thanxxsss!!!!!

ydasci (0), 12 jaar geleden

iemand ? die het weet?

Hans4040 (300) PRO, 12 jaar geleden

nee....xenon heeft een D1S of D2S stekker en halogeen heeft "gewone stekkertjes, de z.g opschuifstekkertjes

ydasci (0), 12 jaar geleden

oke dat klopt, dat bedoelde ik ook niet.

ik bedoelde de stekkers die op de koplamp huis monteerd.

ydasci (0), 12 jaar geleden

Niemand?

ydasci (0), 12 jaar geleden

Kan iemand mij dan helpen aan een schema van de verlichting voorzijde van een xenon versie?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.