Daihatsu Applause: deurpanelen verwijderen ivm centrale deurvergrendeling

Bouwjaar: 1995

Hallo Heren/Dames

Wie kan mij uitleg geven over het verwijderen van de deurpanelen vd voorportieren.
Het is nl zo; mijn centrale deurvergrendeling werkt bij alle deuren prima behalve rechts voor. Die sluit de ene keer wel, de andere keer niet. De aandrijving lijkt me dus niet stuk, eerder iets (half) los denk ik.

Wie heeft dit eerder mee gemaakt en zoja hoe kan ik dit repareren.
Hoe moet ik dit zijpaneel verwijderen.
Graag toelichten met een tekening als het mogelijk is (PS, elektrische bediende ruiten)
Alvast bedankt.
Maaike.

mmrekers

Geplaatst door mmrekers (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Onder de handgreep/armleuning zitten een paar grote kruisschroeven (moelijk zit er een plug voor).Draai deze los en verder zit het paneel aan de rand geklikt en aan de bovenzijde van boven naar beneden ingehaakt.Doe dit gezien de leeftijd voorzichtig lostrekken.Achter de bekleding zit een plastic afdekking en beschadig deze niet met het losmaken en monteer deze ook weer zorgvuldig ivm waterlekkage. De CPV kan origineel of naderhand ingebouwd zijn(kan ik vanaf hier niet beoordelen)Zit er in de linker handgreep een schakelaar dan is het origineel.Ook gezien het feit dat de ramen electrisch zijn.Het probleem komt wel meer voor.De servo loopt dan op zijn laatste benen. Als je "geluk" hebt is er misschien een stekker in de deur geoxideerd.Een nieuwe servo kan kostbaar zijn dus ik kan hier geen advies over geven.
Succes Vutter

mmrekers (0), 12 jaar geleden

Hoi Vutter, dank je voor je uitleg!
Ik heb het losgekregen. Volgens mij is het helemaal origineel.
Ik denk dat het plastic aan de binnenkant misschien niet helemaal lekker heeft gezeten want ik kon zien dat er erg veel roest op het mechanisme zat. Ik heb op de roestige stukken wat kruipolie gedaan maar denk niet echt dat dat nou veel gaat uithalen.
Een ding is zeker, aan de electriciteitsvoorziening ligt t zeker niet, want beweging is er.

Ik kon het mechanisme niet helemaal goed zien, ik denk dat dat beter te zien en/of repareren vanaf de buitenkant vd deur.
Ik zag wel een klein mechanisch armpje met (leeg) bevestigingsgat iets op en neer bewegen als ik de deurvergrendeling bediende. Het armpje waar het stangetje aanzit wat naar de vergrendelingsknop leidt beweegt alleen niet mee en zit ook niet vast aan dat andere armpje met veertje, stripje of stangetje of zo. Ik begrijp van wat ik er van kon zien niet precies hoe dit mechanisme werkt dus ik zie ook niet of er een onderdeeltje ontbreekt. Heeft iemand hier een foto en/of tekening van?

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is al even geleden voor mij, maar haal de raamgelijder weg d.m.v het raamrubberruit de geleider te halen, boutje aan onderzijde van geleider verwijderen en de geleider naar beneden trekken. Maak de stangetjes van het cilinderslot en de handgreep binnen en buiten voorzichtig los (breek niet de plastic clips). Vervolgens het slot en servo los schroeven en het geheel uit de deur halen.Dan kan je zien wat de roest gedaan heeft en het geheel misschien nog goed renigen en smeren,want het moet allemaal wel goed gangbaar zijn.Mogelijk is er ook een veertje gebroken.
Vutter

mmrekers (0), 12 jaar geleden

heeft iemand een foto od een tekening van hoe dit er uit hoort te zien?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.