Renault Laguna: Renault Laguna wil niet overschakelen op lpg

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8

Beste autotechneuten,
Wie van jullie heeft een suggestie ter oplossing van het volgende aan mijn Laguna met Eurogas Omegas G3 installatie( tot nu toe nooit probleem mee geweest) :
Tijdens het rijden werd aangegeven dat er een storing was in de elektrische voeding ( symbool rood accuutje + stop ) Ik ben doorgereden totdat nagenoeg alle symbolen gingen branden. Gelukkig net tot huis. Vervolgens nieuwe accu ( was slecht na meting ) en geheel gereviseerde dynamo gemonteerd. Dit probleem is opgelost.
Loopt goed op benzine, wil echter niet overschakelen op lpg, motor goed op temperatuur, zekering is goed.
Zou het mogelijk zijn dat het probleem is ontstaan door defecte dynamo en daarna ca 25 km doorrijden ?
Bij voorbaat dank.
Fred

Fred3340

Geplaatst door Fred3340 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

thoenk (0), 12 jaar geleden

Hoi Fred
Zelf heb ik een megane GT op LPG, en heb soortgelijke problemen ook al eens voorbij zien komen. Als er fouten/defecten optreden in de electronica, kan de ECU in de stress schieten: deze foutmeldingen moeten worden gereset.

Daarnaast heeft de LPG installatie hun eigen computer, en als hij niet meer op LPG wil rijden, kan het zijn dat ook deze computer moet worden gereset. Ik weet niet of dit ook kan door de accu los te halen en weer te bevestigen, maar bij de gemiddelde garage zullen ze je ook wel kunnen helpen. Als ze de computer (ECU) kunnen uitlezen, kunnen ze zien welke foutmeldingen er zijn, en eventueel de foutmeldingen verwijderen.

David

willyvan (5) PRO, 12 jaar geleden

haal eens stekker van gascomputer eraf en dan weer erop wil wel eens helpen,
anders kijken of lamda signaal goed is

willyvan (5) PRO, 12 jaar geleden

wel alle kabels bij accu weer aangesloten zitten er ook van het gas bij

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.