Renault Megane 2008: emissie systeem controleren

Bouwjaar: 2008, Brandstof: LPG, Motorcode: F4R Z7

Sinds kort ben ik in het bezit van een MEGANE SCENIC II 2L handgeschakeld.
Afgelopen week deed zich het volgende voor: naar een tijdje rijden met een snelheid van ± 70 a 80 km/pu en snelheid minderen voor een verkeerslicht"ging in eens "emissie systeem controleren" branden en de auto liep hortend en stotend, zowel op LPG als benzine. Dan maar bij het volgende verkeerslicht de motor uitgezet en vervolgens weer gestart en de problemen waren weg, op de snelweg geen probleem. Het omgekeerde heeft zich ook voor gedaan, naar een tijdje op de snelweg een 70 km weg op, met veel verkeerslichten, naar ± 5 min het zelfde probleem.
Heeft iemand een vermoede wat dit kan veroorzaken?

Gr, Henning

hryttel

Geplaatst door hryttel (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het klinkt als uitval op een cylinder, maar dat kun je laten uitlezen. De foutcodes die daar uitkomen kunnen een hoop gezoek besparen.

Je zegt "zowel op LPG als benzine". Heb je tijdens het stotteren overgeschakeld van brandstof?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Advies laten uitlezen om er achter te komen.

hryttel (0), 12 jaar geleden

Oldford, ja ik heb overgeschakeld tijdens de storing en een tijdje op benzine laten lopen maar dat hielp niet.
De enige oplossing was even uitzetten en dan weer starten, toen was het probleem opgelost.

Ik zal hem uit laten lezen.. Bedankt voor zover.
Henning

hryttel (0), 5 jaar geleden

Iedereen Gelukkig Nieuw Jaar!

Sorry, ben helemaal vergeten dit probleem af te melden.
Uitgelezen, geen directe oplossing. De auto heeft hierna een paar jaar zonder problemen gereden.

Groeten,
Henning

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.