Renault Scenic: auto gaat niet meer in vooruit alleen maar achter uit

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v automaat

heb olie ververst van automatische versnellings bak door plug boven op bak tussen luchtfilter en accu bij plus pool recht naar onder heb 3.5 liter olie er op gedaan moet nog op nivau gezet worden maar auto gaat allen nog maar in de achter uit ook als ik hem in de neutraal zet loopt hij achter uit als ik hem in de d zet doet hij niks ook niet in de 1en 2 wat kan dit plrobleem zijn .

marco cosworth

Geplaatst door marco cosworth (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Heb je je gehouden aan de richtlijnen omtrent het vervangen. Olie van de bak vervangen is iets anders dan motorolie vervangen en luistert zeer nauw.

gino48 (0), 12 jaar geleden

marco,
waarschijnlijk heb je lucht in het systeem

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Tip: Automaat niet zelf mee klooien, maar naar de garage. Ik heb het zelf ook gedacht, dat doe ik wel even. Gevolg: automaatbak stukgelopen door teveel olie. Rij maar eens langs de dealer en duim maar dat de bak niet kapot is.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De plug voor het bijvullen ziet het zelfde uit als een carterplug en deze zit tussen meerstandenschakelaar en de bedieningskabel.
Ik hoop dat je niet de verkeerde los hebt gedraait.
Waarom ververst?

marco cosworth (0), 12 jaar geleden

ik heb de olie ververst omdat de auto bij renault aan comp is geweest en daar zeggen ze smoorklep kapot en hydrauliek ventiel van automatische versnellings bak kapot en te veel olie in bak en deze is verbrandt zeggen ze bij renault maar de olie is helemaal niet verbrand gr marco

marco cosworth (0), 11 jaar geleden

probleem nog steeds niet opgelost ik heb er de olie op nieuw uit gehaald en op gedaan maar auto gaat alleen in de achteruit

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je iets losgehad aan de automaat?
De evm klep komt vaker voor bij een DP0 bak.
Hiervoor moet het hydraulischbrein eruit.
Rembanden in de bak komen ook wel eens voor dan rijd de auto ook alleen nog achteruit.
Dat kan ook verklaren dat ze hebben geconcludeerd dat de olie is verbrand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.