Renault Laguna: Merktekens op achterveren Laguna II GrandTour 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16V

Hallo,

Kan iemand iets over de betekenis van de merktekens op de achterveren van een Laguna II GrandTour uit 2002 vertellen?
Of waar ik informatie hierover kan vinden (In Dialogys bij de achterveren kan ik niets vinden)
Mijn achterveren zijn gemerkt met 2 witte stippen.
Er is echter 1 veer gebroken.
Ik kan 2 andere veren met 1 blauwe stip aanschaffen.
Beide veren hebben een diameter van 11 mm.
Kan ik deze veren zonder problemen plaatsen onder mijn Laguna.

Klopt het dat wanneer de rubber draaipunten van de achterbrug vervangen moeten worden, ook de achterveren even verwijderd moeten worden?
M.a.w. tijdens het uitvoeren van bovenstaande reparatie is het vervangen van de achterveren dus geen extra werk.

Bij voorbaat dank.

FFish

Geplaatst door FFish (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat heeft te maken met de hardheid/soepelheid van de veer en de de uitvoering van de auto tbv optie's die voor extra gewicht zorgen.
En de lengte van de veer.

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

nee is idd geen extra werk als je de achteras rubbers vervangt

FFish (0), 12 jaar geleden

@Ramjod
Dit is wat ik inderdaad ook al wist.

Ik wil graag weten:
Is 1 blauwe stip stijver/soepeler/langer/korter dan 2 witte stippen?
Zijn er nog andere stippen combinaties en hoe verhouden die zich tot 2 witte stippen en alle anderen?
Is er een tabelletje hierover te vinden of zo?

@abc
Bedankt, handig om te weten

Fred

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Helaas is geen tabel voor tot wat betreft wat de kleuren inhouden.
Er zijn diverse code mogelijk.
Onderdelen worden op chassisnummer opgezocht en dan moeten we zelf ook kijken wat voor een code eronderzit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.