Renault Scenic: renault megane scenic start niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

mijn scenic uit 1998 wil van de een op de andere dag niet meer starten startmotor draait wel , bdp sensor is vervangen. anwb is erbij geweest
en heeft geconstateerd dat een relais van onder andere de brandstof pomp niet werkt
men dacht aan de rekeneenheid maar blijkt ook niet het probleem te zijn ik heb een andere geprobeerd waar de startblokkering af is gehaald
nu denkt men aan de kabelbundel ergens tussen de relais en de rekeneenheid maar waar
heeft iemand nog een idee of net zo iets mee gemaakt of misschien een oplossing ?

ps ik heb een paar keer gelezen of een kabeltje bij de accubak wat wel eens kapot gaat maar die kan ik niet vinden
omdat mijn accu niet onder de motorkap zit maar onder de bijrijders stoel

ls sommer

Geplaatst door ls sommer (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan moet je schema's de bedrading gaan controleren vanaf computer naar relias.
Normaal gesproken begin je daarmee voordat je iets zomaar vervangt.

ls sommer (0), 12 jaar geleden

renault dealer dacht dat het de rekeneenheid zou zijn vandaar dat die vervangen is ! anwb dacht aan de bdp sensor vandaar dat die vervangen is !

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Toch beginnen met uitlezen welke storingen erin staan en aan de hand daarvan te werk gaan.

Wat doet het startvergrendelampje wanneer je start?

ls sommer (0), 12 jaar geleden

uitlezen is ook al gebeurt maar geen storingen in de computer de onderbreker led gaat uit na het inschakelen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.