Renault Megane: Airbag lampje Renault Megane GT 2.0

Bouwjaar: 2007, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Hallo

Sinds kort gaat mijn airbag lampje af en toe branden.
Nu heb ik al veel gelezen over oorzaken, maar deze sluiten bij mij niet aan.

Het lampje gaat namelijk branden als ik de stuurkolom on hoogte of diepte verstel, het lampje is eigenlijk altijd uit als het stuur in de hoogste stand volledig uitgetrokken.
Zodra ik de stuurkolom lager of dieper zet gaat het lampje aan.

Rommelen aan de stoelen en connectoren van de stoelen veranderd niets.

De dealer opperde dat de lintkabel stuk zou kunnen zijn, maar dan zou het lampje ook aan moeten gaan bij het verdraaien van het stuur.

Zitten er misschien nog stekker verbindingen achter de stuurkolom die dit kunnen veroorzaken?


Gr,
Richard

Grooten

Geplaatst door Grooten (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ergens een slechte verbinding of draadbreuk in de buurt van de stuurkolom

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Slechte stekker verbinding of kabel ergens gekneld bij doorvoer stuurkolomschakelaars of het lint beschadigd.

Grooten (0), 12 jaar geleden

Allemaal bedankt voor de tips.

Ik ben een poosje aan het freubelen geweest en ik heb ontdekt dat de stekker achter de stuurkolom geen goed contact maakt.

Ik heb hem eens los gehad en weer opnieuw ingestoken en de melding bleef bijna een week weg.
Het lijkt me een beetje bruut om de verbinding dan maar, net zoals dat wel onder de stoelen gedaan wordt, meteen maar door te solderen. En je kunt ook niet echt handig bij.

Is er niet een manier om de stekker wat beter te laten verbinden, misschien door de elementen wat aan te knijpen ofzoiets?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Die stekker op de doorvoer moet je nooit afknippen.
Vervang de doorvoer maar dan is het probleem opgelost.

Grooten (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor uw reactie,

Maar wat wordt dan precies onder de doorvoer verstaan, oftewel wat moet er worden vervangen?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Doorvoer stuurkolomschakelaars is een unit.

Grooten (0), 12 jaar geleden

Is dat het setje van rond de 300 euro?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Is complete unit waar de beide schakelaars op zitten.
Prijs weet ik niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.