Renault Clio: ABS lampje blijft branden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Kan iemand mij helpen ?
Ik heb een clio 1.2 uit 2001 waarvan het abs lampje blijft branden,
Ik heb hem uit laten lezen en hieruit kwam dat de sensor rechts achter kapot is.
Ik heb de sensor vervangen, maar hetzelfde probleem en heb toen ook de abs module vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem.
ABS ringen zijn ook goes.
Weet iemand wat dit nog meer kan zijn ???

Bij voorbaat dank

Wim van Ham

Geplaatst door Wim van Ham (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Wim,
ik zou eerst een gaan/laten meten voor dure dingen te vervangen. wiellager geen speling? geen draadbreuk?. Zeker weten dat de ringen goed zijn? een breuk is vaak moeilijk te zien...

rubenbly (0), 12 jaar geleden

wel wat ook wel voorkomt is dat de kabel is gebroken, haal de b scherming van de kabels en kijk of er geen breuken zijn.
normaal gezien zal het probleem daar wel liggen

Wim van Ham (0), 12 jaar geleden

( @ rubenbly )
welke kabel bedoel je? ik heb de achterste kabel vervangen,
bedoel je soms de kabel die daar op aansluit( de tussen kabel zeg maar)
ik hoor het graag van je!

Gr. Wim

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Controleer de tandringen eens op de voorassen.
Die willen graag breken.
Anders eerst eens laten uitlezen waar je moet zoeken links -rechts- voor -achter.

rubenbly (0), 12 jaar geleden

ja de kabel die daarop aansluit, ik zou eens goed controleren of er geen breuk in de kabel is, dit komt namelijk frequent voor.

Wim van Ham (0), 12 jaar geleden

( @ bubenbly )
dankje wel! morgenvroeg 1e werk ik zal posten als t probleem is opgelost (of niet) ook makkelijk voor anderen met dit probleem!

MVG. Wim

Wim van Ham (0), 12 jaar geleden

Probleem is niet opgelost

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Uit laten lezen enige optie.
Dan weet je in welke richting je moet zoeken.

ronny530 (0), 12 jaar geleden

Wel wat vreemd uitlezen geeft de melding sensor rechtsachter defect, of toch niet! bedrading is altijd het controleren waard voor je gaat vervangen. Je kan er een nieuwe ABS unit tegen aan gooien maar die is bijna nooit de werkelijke oorzaak. Verdacht zijn de aansluitstekers die lijken in orde maar de kleinste overgangsweerstand verstoren het gehele systeem.

Wim van Ham (0), 8 jaar geleden

De vertanding van de abs in het achterwiel was kapot is nu opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.