Renault Laguna: Inspuitsysteemdefect

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCi

We hebben een lagauna die de volgende melding geeft; "inspuitsysteem defect raadpleeg een dealer".

Nou dat hebben we dus gedaan en na uitlezen geeft hij de volgende storingen: DF199 turbodruksensor , DF301circuitluchtinlaat,
DF195 coherentieopname elementnokkens/toertental, DF056 bedradingopn.el.luchtopbrengst.

Volgens de dealer wordt de melding veroorzaakt door de DF199 storing.
En hebben wij op hun advies de volgende zaken vervangen: capteur pression en de overdrukklepturbo.
Toch heeft de auto vandaag bovenstaande melding weer geven. Toen ik kaart verwijderde en hem er weer in deed ging de melding weer weg. Maar omdat wij met de caravan op vakantie gaan naar het buitenland wel ik toch de storing er uit hebben. We gaan dus maandag weer richting de dealer.

Maar toch wil ik vragen of misschien iemand weet waaraan het kan liggen.

alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Markeda

Markeda

Geplaatst door Markeda (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Alle storingeen resetten en kijken welke er terug komt en daar een diagnose op uitvoeren.

Markeda (0), 12 jaar geleden

Gisteren zijn we gebeld door de dealer. Tusenkoeler lek!. inclusief de kosten van het vervangen van de slangen , 2x luchtslang, 1 luchtleiding, bedragen de kosten € 1.259.- oja inclusief het testen van de auto a € 46,25 (snap niet dat je daar voor moet betalen) Ik snap het dus niet, we hebben op hun advies al het vorige vervangen en nu zeggen ze dus dat de tussenkoeler ook stuk is. Zie je dat eerste x dan niet?. Ik zal het wel te simpel zien als leek! maar ik snap niet dat wanneer iets lekt alle slangen vervangen moeten worden. kan het niet gewoon aan de slangen liggen? Het wordt een kostbare gelegenheid. Wordt vervolgd!

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan heb je toch moeten horen wanneer de intercooler defect is .
Dan hoor een behoorlijk geblaas met gasgeven en zwarte rook achter uit de uitlaat.

De lucht slangen wanneer deze niet defect zijn kan men gewoon uitspoelen tenzij de slangen scheuren vertonen.

Markeda (0), 12 jaar geleden

Nou nee, ik heb niets gehoord, mijn vriend trouwens ook niet. En zwarte rook komt er ook niet uit de uitlaat. ik snap er niets meer van. Ik neem dinsdag even contact met ze op, voordat ze beginnen. want ik ben bang dat ze alles vervangen maar de melding blijft.

Ramjod, bedankt dat je ons informeert voordat we allerlei onkomsten maken.
Wordt vervolgd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.