Renault Laguna: leeglopen van de accu

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1870 cc 88kw

Beste,

Wanneer ik mijn wagen 4 a 5 dagen niet gebruikt dan is de accu te zwak geworden om te starten, de accu werd al vervangen, dus het probleem moet zijn dat er ergens een verlies is, zijn er hier die weet hebben van dit probleem?
mvg
luc

leo57

Geplaatst door leo57 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Leo; Houd een 12volts lampje tussen de minpool en strip van de accu. Deze zal nu wel opgloeien !!!!Haal nu een voor een de zekeringen van z'n plaats. Hoofdverdachte zijn wel vaak de radio , telefoon en dynamo. Succes met zoeken. !!!

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

even meten met een ampmeter tussen de minpool en min kabel mag max 0.05 amp zijn

leo57 (0), 12 jaar geleden

Ik zal eens de verliesstroom meten tussen de minpool en de min kabel als het verlies groter is dan 0,05 amp zal ik dan eens de dynamo afkoppelen, misschien laat er een diode door ( defect ) ik heb vernomen dat dit soms gebeurd en als de fout daar niet zit zal ik zekering per zekering verwijderen met afgezet contact.
Ben ik juist als ik dit zo probeer op te sporen of moet ik iets anders proberen?
Dank voor alle hulp

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

zo ben je goed bezig

leo57 (0), 12 jaar geleden

vandaag metingen gedaan, ik meet een verlies van 20 m Amp, dan de kofferverlichting aan( lamp 5Wat) en dan 320 m Amp verlies, dus ik vond alles normaal, tot ik plots na het dicht doen van de koffer 150 m Amp had, dan terug de koffer open gedaan na een poos wachten en dan hadden we een meting van 450 m Amp echt raar dan nog verschillende keren de koffer open en dicht gedaan en met de koffer dicht dus kofferverlichting uit mat ik altijd 150 m Amp, mijn vraag is nu kan het zijn dat er door de trillingen van de koffer open en dicht te doen dat er ergens iets slecht contact maakt en dat ik hierdoor 150 m Amp verlies heb, die auto bezit achteruitrijsensoren, kan dit de oorzaak zijn. Dan nog verschillende keren de koffer open en dicht gedaan en nu zit ik altijd met een verlies van 150 m Amp

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

dat is te veel, maar waar dat in zit? demonteer de zekeringen één voor één zo kom je er achter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.