Renault Megane: Stadslicht achterlichten en kentekenlichten werken niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hoi
ik heb een renault megane van 2003 met verlichtingsproblemen. Stadslichten, achterlichten en kentekenlichten Megane II 2003 werken niet.
heb alle zekeringen nagekeken, ook onder de motorkap alle zekeringen zijn niet doorgebrand.

Heb geen trekhaak, het gaat om beide kanten en het dashboard en je controle lampjes gaan wel aan dus denk niet dat het aan de schakelaar ligt.
Dit identieke probleem heb ik gevonden op dezed forum maar is geen oplossing op gepost. Graag jullie hulp

Roberto456

Geplaatst door Roberto456 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Naast de accu zit de upc met daarin een hele rij met zekeringen heb je deze allemaal gecontroleerd?
Want daar zit de zekering van de verlichting bij ik dacht een 7,5amp of 10am zekering.

Roberto456 (0), 12 jaar geleden

Ja deze is gecontrolleerd de zekeringen zijn goed.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

heb je de zekeringen ook door gemeten, komt er op de zekeringen van de verlichting spanning? zo niet voor zie ze extern van spanning kijk of ze dan wel branden

Roberto456 (0), 12 jaar geleden

Dat is inderdaad al geprobeerd jan. Met externe spanning werkt het inderdaad wel.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

dan zit het dus daarvoor denk dan toch aan schakelaar of een stekker verbinding

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan zijn dat de upc defect is .
Zou bij de dealer moeten laten controleren want zij kunnen de verlichting aansturen met de test kast.
En de schakelaar funtie controleren.

Roberto456 (0), 12 jaar geleden

Heren het is opgelost.

Na veel knoeien toch naar de dealer gebracht. Na een onderzoek bleek dat er een kortsluiting in de UHC was en dat deze vervangen moest worden. Het zou mij € 300 kosten. Ik heb nog gevraagd of ik er geen 2e handse van de sloop in kon bouwen, hebben ze bij de dealer gezegd dat ik dan ook alle sleutels en contactslot moest vervangen want dit was gekoppeld aan de UHC. Voor de duidelijkheid is dit een auto met Keyless Go. Heb deze auto net gekocht en met het oog dat er veel electronica problemen zijn met de renaults dacht ik, dan heb ik dit goed hersteld en heb ik de komende tijd geen last van electronica problemen.\

Nog bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.