Renault Kangoo: wiellager voor aandraaien

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo

Ik heb een klein beetje speling op mijn linker voorwiel.
nu wil ik het wiellager iets aandraaien maar krijg dit niet voorelkaar.

Ik zie wel een bout zitten maar kan deze niet verdraaien.
Nu hoorde ik dat je dit lager niet kunt aandraaien omdat het een cassette lager is.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit waar is enof ik het lager toch strakker kan zetten.

Mvg Arie

arie531

Geplaatst door arie531 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 12 jaar geleden

Neen je kan het lager niet strakker zetten/stellen zit in je naaf die bout=moer van je aandrijf-as die je wou vastzetten. Maar als er spelling op zit zal die ook wel lawaai hebben. spelling zit niet in je stuur of fussekogel?

groet jan-willem,

firedriver (50), 12 jaar geleden

Alleen de conische lagers kan je regelen.
Aan de tekening te zien kan je de jouwe niet strakker regelen.
Plaats toch gewoon een nieuwe, als je het zelf vervangt kost u dat niks, één probleem is dat ze erin geperst zijn.
Dat uitpersen zou je het bij iemand moeten binnen brengen dat zo een toestel heeft, soms lukt het d.m.v. een dikke bankschroef.

Gr.
Jantje
[url=http://postimage.org/image/4vj6tkutx/][img]http://s18.postimage.org/4vj6tkutx/20101...[/img][/url]

jaap4744 (0), 12 jaar geleden

hoi . je kan ook naar de sloop gaan
vuse stuk halen daar zit het lager in
aude mee nemen hij moet wel
het zelfden zijn.

mvg jaap

firedriver (50), 12 jaar geleden

Ik zal je geen ongelijk geven jaap4744, waarom een volledige fusee, en wie zegt of de wiellager nog in orde is, ik ben er zeker van dat die
gast goedkoper afkomt met een nieuwe lager, maar wel zelf doen, zo moeilijk is dat toch niet, maar dat is ieder zijn eigen keus hé.
Je hebt ze al vanaf 35 Euro.

Gr.
Jantje

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

zal je toch een pers moeten hebben om het fatsoenlijk te monteren,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.