Renault Megane: Waar zit het startrelais megane 1.6 16v bj2000?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Wie kan me vertellen waar het startrelais zit van een Renault megane cabriolet 1.6 16v uit 2000??

De auto wil zo nu en dan (steeds vaker lijkt wel) niet starten. Na laatst aangeduwd te zijn door de ANWB zei de monteur van de ANWB dat de startmotor stuk was. Nu is de startmotor vorige week vervangen. Het leek goed te gaan tot vanmiddag.... Nu start ie weer niet grrrrrrr

Nu wil het startrelais vervangen maar ik heb geen idee waar die zit en bij Google kan ik niks vinden :(

Helup

Tnx!

andretr

Geplaatst door andretr (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Heino4267 (200), 12 jaar geleden

Het startrelais is de dikke bult die op je startmotor zit: die is dus al méé vervangen.
Was het een nieuwe of een tweedehands startmotor?

Op je startmotor zit een dun draadje met een klein stekkertje. Is dat stekkertje nog in orde en maakt alles goed contact?
Dan zou het nog een onderbreking in de kabelboom naar het contactslot kunnen zijn of het contactslot zelf (of heb je al een kaart?).

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Controleer eens het schuifstekkertje van de witte draad op de startmotor.
Deze stuurt het relias aan.
Het stekkertje wil vaker de oorzaak zijn omdat deze is geoxydeerd. (nieuw stekkertje monteren).
Controleer tevens de stekkerverbindingen linksvoor relias / zekeringskast.
Kan ook bedrading of contactslot zijn.
Hoe is de staat van de massakabel tussen carrosserie en motor?

andretr (0), 12 jaar geleden

Hoi,

Ik heb (helaas?) geen kaart.
Het stekkertje is al los geweest met vervangen toch? of kan het dan nog steeds een corrosie probleem zijn?
Wat ik me dan wel af vraag is waarom het dan soms wel goed gaat en soms niet?!.... nou ja het is het proberen waard natuurlijk :)

De massa ga ik eerst proberen! ik hoop vanmiddag in mijn pauze (even snel naar huis, met een andere auto ...)
dan kan ik ook kijken naar de stekker van de relais/zekeringkast (dit is de kast onder de motorkap? achter de linker koplamp?)

tnx voor de reacties!

andretr (0), 12 jaar geleden

net thuis geweest, helaas de massa is het probleem niet :(
Twee kabels er op gezet... 1 vanaf de pool naar het optakeloog van het blok (en dan even goed heen en weer rommelen om de corrosie weg te poetsen..) en 1 vanaf de pool naar de bevestigingsplaat van de dynamo.

de zekeringkast kon ik zo snel even niets mee doen helaas.

Ik heb even goed geluisterd, als je de sleutel om draait (hoor je eerst de klep voor binnen buiten brommen, die is stuk maar stopt na verloop van tijd) hoor je ook nergens een klik, een heeeeeel klein tikje uit het contactslot, maar das voor mijn gevoel gewoon het "door klik" meganiekje. Verder hoor je helemaal niets.

Ik heb geprobeerd de stekker te vinden van het relais, maar die zag ik niet. Ik kon ook niet even op de grond gaan liggen want ik heb mijn goeie goed aan en het was een en al blubber en ellende op straat.

Zucht....

andretr (0), 12 jaar geleden

zow, net even in de blubber gelegen.......
Ik denk dat het stuurkabeltje los ligt, ik heb geprobeerd het vast te krijgen maar dat lukt niet "op straat"

Met een beetje geluk morgen de auto aanduwen en naar de garage. Even kijken hoe het tijdtechnisch uit komt.

Ik hou jullie op de hoogte! Nogmaals dank voor de reacties.

andretr (0), 12 jaar geleden

Hij start weer :) nieuw stekkertje op geknepen! nu maar hopen dat deze niet weer los schiet...

andretr (0), 8 jaar geleden

opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.