Renault Grand Espace: klem hoes aandrijfas kapot. Nieuwe as monteren?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter turbo

Goedemorgen Ik ben klant bij een Renault dealer in het midden van het land. Bij de laatse zomercontrole beurt wist men mij te melden dat de klem om het rubber van de aandrijfas kapot was (in het midden) en dat men geen vervangende klem kon monteren omdat er te weinig ruimte was. Nu moet er een nieuwe aandrijfas in. km stand 160.000 km. Kosten ongeveer 500 euro.
Ik heb zo mijn twijfels bij dit verhaal. Wat is de mening van het forum en weet iemand een goede betrouwbare garage i n de omgeving van Utrecht waar ik dit probleem kan laten verhelpen.?

Dorieef

Geplaatst door Dorieef (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Men kan altijd een universele klem monteren .
Het kan zijn dat de hoes kapot .
Er zijn diverse assen bij espace waar men geen losse hoezen krijgt.
Dan moet men de as vv.

Dorieef (0), 12 jaar geleden

Over een kapotte hoes heeft men niets gezegd. De as moest besteld worden, probleem is tijdelijk met ijzerdraad verholpen. Lijkt mij ook dat er een universele klem gebruikt kan worden.

Mausx (0), 12 jaar geleden

Zelfs met ijzerdraad kan het. mits het goed gemonteerd word blijft het ook jaren zitten.

Dorieef (0), 12 jaar geleden

Zou het lonen bij de importeur te informeren?

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Men kan toch met de dealer overleggen of ze geen universele klem kunnen monteren en klaar.
De klemmen krijgt men niet bij renault los men moet dan een ashoesset kopen.
Maar nogmaals er zijn verschillende type's waar het niet kan.
Waarom direct weer de importeur.

willem12077 (0), 12 jaar geleden

Ik zou de auto maar eens opkrikken en wiel eraf. Zelf kijken wat er aan de hand is.
Antwoord van de dealer en importeur kan ik voorspellen: vernieuwen en vooral origineel.
Een gelijkwaardig alternatief zou wel eens een tie rap van een dubbeltje kunnen zijn.

Zelf kijken dus!

willem

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

De espace heeft harde hoezen daar werkt een tie rap bandje niet.
Bij goede automaterialen zaken krijgt men universele stalen banden voor een paar euro en die werken perfect.

Dorieef (0), 11 jaar geleden

Dank voor de adviezen. Ik ga vandaag met de dealer in overleg.
vr gr

Eef

Pakreel (0), 11 jaar geleden

Bij Renault gaan regelmatig die klembanden van de ashoes kapot. Ervaring te over met Senic en Clio.
Ik los dat altijd op door de grote klemband van het luchtfilter van een peugeot 205, zit ook in 106, om de hoes te doen en dan met verstand aan te draaien.
Werkt uitstekend en goedkoop. Bedenk wel dat het deel van de klemband dat niet funktioneel is na het vastdraaien er voldoende af geknipt of geslepen wordt zodat het voldoende vrij kan draaien.
Deze klembanden zijn door jezelf eventueel op de sloop te vinden.
De klemband moet natuurlijk niet te lang van de ashoes afgeweest zijn omdat anders het risico er is dat er wegvuil erin gekomen is.
Ben je bang dat er teveel vet uitgelopen is dan kan je dat gewoon met universeel vet voor echte landbouwmachines met lithium er in met een grote dikke injectiespuit waar de naald vanaf is bij spuiten. Dit natuurlijk doen voordat je de klemband er op zet.
Injectiespuit haal je bij de apotheek.

Dorieef (0), 11 jaar geleden

Volgens de dealer was er te weinig ruimte om een klem te monteren tussen de as en de rest. Ik kreeg wel 20 % korting op de nieuwe as. Hartelijk dank voor jullie adviezen.


vr gr

eef

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De as even demonteren nieuwe klem erom en weer terug monteren.
Nog geen uur werk.
Een uurloon + klem laat zeggen paar euro plus misschien iets bakolie.
Nog altijd goedkoper dan een nieuwe as.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.