Daewoo-Chevrolet Nubira: motor start zeer slecht op benzine en houd in en valt weg op ben

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Hoi hoi
Ik heb een Chevrolet Nubera uit 2006 met Benzine G3/lpi
Als ik de auto wil starten moest ik toen ik hem kocht soms 2 keer starten voordat hij aansloeg,dacht dat dit te maken had met oude benzine. auto zat 1/4 vol met benzine hier toen maar 1/4 bij getankt en een flesje reinigingsmiddel in gedaan ook had ik brandstoffilter vervangen luchtfilter en olie vv.
maar helaas met weinig resultaat. auto begint steeds broeder te starten ik moet soms wel 10 keer starten wil deze aanslaan. eenmaal gestart kan ik geen gas geven dan valt de motor bijna stil en gaat motorstoringslampje branden om dat motor bijna uitvalt maar gaat daarna ook gelijk weer uit . vaak ook hierna valt hij uit en moet ik hem weer een paar keer starten tot hij weer start hij loopt dan even netjes stationair en valt soms even weg tot 300 rpm en heel stotterd laat hem dan even lopen totdat hij op gas overschakeld. op gas rijd deze echt perfect geen rare dingen niet inhouden of stotteren, schakel ik op de snelweg terug naar benzine houd deze erg in en heeft dan ook geen hogere topsnelheid dan rond de 100 km/h .

mijn vraag is waar moet ik gaan beginnen met kijken

ikzelf dacht aan benzine verstuivers of brandstofpomp of brandstofterugslagklep.
ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want krijg er een beetje koppijn van :P

M.v.G.
patrick

hardstylepatje

Geplaatst door hardstylepatje (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Met LPG is altijd de 1e vraag zit het probleem in het gas-systeem (wat het benzine-deel beinvloedt) of in het benzine deel.
Het vreemde is namelijk dat op gas de motor goed loopt, maar de hoeveelheid gas wordt afgeleid van de inspuittijd op benzine.
Schakel je over naar benzine met die zelfde inspuittijd dan loopt de motor slecht.

Ik zou beginnen met uitlezen, kijken of er nog foutcodes staan en die dan oplossen.
Daarna de zogenaamde fuel trim controleren op gas. Mogelijk is het mengsel op gas niet goed en dat beinvloedt dan weer de koude start.
Die fuel trim (of Long Term Fuel Trim) moet rond de 0% zitten.
Brandstofdruk meten kan misschien ook geen kwaad.

hardstylepatje (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Met LPG is altijd de 1e vraag zit het probleem in het gas-systeem (wat het benzine-deel beinvloedt) of in het benzine deel.
Het vreemde is namelijk dat op gas de motor goed loopt, maar de hoeveelheid gas wordt afgeleid van de inspuittijd op benzine.
Schakel je over naar benzine met die zelfde inspuittijd dan loopt de motor slecht.

Ik zou beginnen met uitlezen, kijken of er nog foutcodes staan en die dan oplossen.
Daarna de zogenaamde fuel trim controleren op gas. Mogelijk is het mengsel op gas niet goed en dat beinvloedt dan weer de koude start.
Die fuel trim (of Long Term Fuel Trim) moet rond de 0% zitten.
Brandstofdruk meten kan misschien ook geen kwaad.[/quote]
bedankt voor je bericht.
Ik had de auto zelf al uitgelezen en hier kwam niks bijzonders uit. ik ben zelf verder gegaan met zoeken naar storing en ik bleef toch echt hangen op de brandstofpomp deze dus maar een keer uitelkaar gehaald. hier een beetje vieze brandstofpomp aangetroffen niet extreem of zo maar ja. deze beetje schoongemaakt en zag ook dat het filtertje los in de pomp zat. deze vast gemaakt maar helaas zonder resultaat. heb druk gecheckt doormiddel van de borgpennentjes die in de slangenklem zit van de brandstofpomp en deze zonder deze pennen er op gedrukt en toen contact aan gezet er gebeurde niks. heb toen een nieuwe brandstofpomp gekocht en deze op de zelfde manier erop gezet en toen spoot het brandstof om me oren. alles netjes aangesloten en de auto gestart. het was gelijk starten lopen en Probleem was opgelost. Het PROBLEEM WAS DUS BRANDSTOFPOMP IN DE TANK.

Mvg
Patrick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.